REDKEN CHROMATICS BY HAIR VAN LOENHOUT

donderdag, mei 10, 2012



Een tijdje geleden was ik uitgenodigd bij Hair by Van Loenhout, het trendy salon van de welbekende kapper Pascal Van Loenhout dat zich vijf jaar geleden met z'n professionele team in hartje Antwerpen kwam vestigen.

Natuurlijk had ik al veel positieve dingen over het salon gehoord, zowat de helft van hip Antwerpen laat zich hier namelijk een persoonlijk kapsel aanmeten. Zo jammer dat dit salon voor mij een eindje rijden is, anders had ik mijn haar al veel vroeger aan deze professionals toevertrouwd!
























Een nieuwe kapper is voor mij altijd bang afwachten, en gaat vaak gepaard met een grote portie stress! Nergens voor nodig want hier bij Van Loenhout wordt vooraf besproken wat perfect bij jouw haartype én levensstijl past. Geen onaangename verrassingen dus!




Redken bracht recent Chromatics op de markt, een nieuwe haarkleuring zonder ammoniak die 100% grijs haar dekt en de haarstructuur versterkt.

Ik kreeg highlights in twee verschillende kleuren voor een natuurlijk resultaat. Om mijn eerste grijze sprieten te verdoezelen werd gekozen voor lokjes in mijn natuurkleur, gecombineerd met lokjes die twee tinten lichter zijn dan mijn huidige haarkleur. Een prima keuze moet ik zeggen!




Zo'n haarkleuring zonder ammoniak biedt trouwens heel wat voordelen. Zo hoef je je niet meer te storen aan die vervelende geur of geïrriteerde hoofdhuid, en is het haar veel minder kwetsbaar.



Met de innovatieve ODS²-technologie (Oil Delivery System) + proteïne-extracten gaan de haarschubben veel minder open dan onder invloed van een klassieke oxidatiekleuring zonder ammoniak, waardoor de haarvezel veel minder gevoelig wordt gemaakt.
























Alsof dat nog niet genoeg was, werden mijn onhandelbare lokken door Pascal himself onder handen genomen. Omdat ik mijn haar een beetje wil laten groeien, koos Pascal ervoor om enkel de puntjes eraf te halen.

Even later werd de föhn en de stijltang erbij gehaald en ik kon alleen maar denken, deze man heeft 'gouden handen', echt waar!




Om maximaal van je gekleurd haar te kunnen genieten biedt Pureology de nodige haarverzorgingsproducten met een uniek AntiFade Complex dat garant staat voor een duurzaam kleurbehoud. Alle producten zijn bovendien vrij van sulfaten.


Een welgemeende dank aan de mensen van Redken, L'Oréal en natuurlijk ook de geweldige crew van Hair by Van Loenhout! Jullie zijn fantastisch!




HAIR BY VAN LOENHOUT

Minderbroedersrui 51
2000 Antwerpen
+32 (0)3 288 78 78



3 reacties