GIVENCHY: Eclat Matissime Fond de Teint Fluide SPF 20

vrijdag, februari 24, 2012

Foundations die de huid matifiëren bestaan al langer dan vandaag. Helaas durven deze foundations de huid al eens uitdrogen en vaal maken, allesbehalve comfortabel en stralend dus.

Bij Givenchy ging men op zoek naar een oplossing voor dit probleem en creëerde de foundation Eclat Matissime. Een nieuw revolutionair hoogstandje met een intelligente formule in een handige verpakking die de huid niet uitdroogt en enkel actief wordt wanneer het nodig is.


Het geheim?
Dankzij een ingenieus systeem met doelgerichte parels - die pas opengaan en actief worden als ze in contact komen met talg - drogen de zones zonder talg niet uit en vind de huid opnieuw haar evenwicht terug.

Een cocktail van actieve bestanddelen zoals zuiverende gember, adstringerende pimpernel en kaneel strijken de huidkorrel glad, verfijnen de poriën en maken de huid na verloop van tijd vrij van alle onzuiverheden.


Wat mij vooral aanspreekt in Eclat Matissime is dat deze foundation heel fris en luchtig aanvoelt, én er ook zo uitziet op de huid! Hij houdt de iets vettere zones (neus en kin) perfect onder controle zonder de meer gevoelige delen zoals de wangen te irriteren.

De kleur 'N°4 Mat Beige' was trouwens een perfecte match voor mijn huidskleur (MAC-NC25), zeker nu de lente nadert. Heb je een lichtere of donderdere teint, dan vind je zeker de perfecte kleur uit een van de andere 5 tinten: 'N°3 Mat Sand', 'N°5 Mat Honey', 'N°6 Mat Gold', 'N°7 Mat Ginger' en 'N°8 Mat Amber'. 






Givenchy raadt aan om Eclat Matissime aan te brengen met de vingertoppen of een sponsje, maar zelf vind ik het prettiger met een foundationkwast. De foundation geeft een lichte tot medium dekking en is vrij vloeibaar waardoor hij ook makkelijk aanbrengt.


Het resultaat is een natuurlijke matte en stralende teint die de huid ook nog eens bescherming biedt tegen schadelijke zonnestralen (SPF 20).

De foundation heeft een lichte bloemige geur, maar niets dat mij of mijn gevoelige huid kon storen. Een aanrader!


Eclat Matissime is vanaf eind januari 2012 exclusief verkrijgbaar bij Ici Paris XL
Prijs: 47 euro (30 ml)



5 reacties

  1. Ik was eigenlijk op zoek naar een fond de tein die matteert maar mijn kaken niet uitdroogt. Super, thx voor de review!

    xoxo E.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook een tester gekregen, maar er zit alcohol denat als tweede ingredient in ofzo, en mijn huid kan er echt niet tegen! Jammer wel :(.

    BeantwoordenVerwijderen