Review: SIGMA Flat Top Synthetic Kabuki F80

woensdag, augustus 10, 2011







Om mijn foundation of getinte dagcrème aan te brengen gebruik ik graag een kwast, veel liever dan met de vingers eigenlijk. Ik had wel al enkele exemplaren maar deze Flat Top Synthetic Kabuki F80 van Sigma bleef maar door mijn hoofd spoken. Helaas bleek dat deze topper overal was uitverkocht.

Ik was dan ook dolblij toen ik vernam dat ik hem bij Vanessa van Beautyetc had gewonnen! Thanks girl!
 




Sigma beschrijft de Flat Top Synthetic Kabuki F80 als een kwast die je voor zowel foundation als poeder kan gebruiken. Dankzij de synthetische haartjes die praktisch geen product opslorpen en de dichtheid van de haartjes kan je de make-up perfect in de huid buffen.




Ik testte hem uit met verschillende foundations en kwam tot de conclusie dat hij makkelijker werkt met vloeibare foundations zoals de Hyper Real Foundation van MAC. Bij de Studio Moisture Tint, die sowieso een meer crème textuur heeft, had ik meer moeite om tot een egaal resultaat te komen.

Volgens Sigma kan je de kwast ook gebruiken om poeder mee aan te brengen maar daar was ik niet zo'n fan van omdat dit een vrij dekkend resultaat bij me gaf. Mijn favoriete kwasten om poeder aan te brengen zijn de 187 en 182 van MAC.




Zoals jullie kunnen zien heeft de kwast vrij korte haartjes wat samen met de dichtheid zorgt voor een professioneel resultaat. Opvallend is ook hoe weinig foundation je nodig hebt met deze kwast! Aanbrengen doe ik door een beetje foundation op mijn handpalm te doen, vervolgens stip ik het product met de kwast aan en maak dan cirkelvormige bewegingen.

De Flat Top Synthetic Kabuki F80 is een stuk groter (meer haartjes) dan bijvoorbeeld de 187 Stippling Brush van MAC. Hierdoor vind ik het soms moeilijk om foundation op plekjes zoals de ogen en de neusvleugels aan te brengen.





















Ondertussen heb ik de kwast al verschillende keren gewassen (doe ik met de MAC Brush Cleanser) zonder dat hij aan zachtheid verliest. Het is me wel opgevallen dat de kleur makkelijk in de haartjes trekt en minder makkelijk verwijdert kan worden.


Pluspunten:

- synthetische haartjes
- prikt niet
- werkt snel en makkelijk
- verliest geen haartjes


Minpunten:

- dichtheid van de haartjes maken hem iets minder geschikt voor gebruik rondom ogen en neus
- kleur van de foundation kan in de haartjes trekken


Conclusie:

Ik ben heel tevreden over de kwast en kan hem ook iedereen aanbevelen. Ondanks de verschillende wasbeurten is hij nog altijd even zacht!






Sigma Flat Top Synthetic Kabuki F80
Prijs: $16.00 (Sigma webshop)





8 reacties

  1. Voor vloeibare foundation vind ik hem super. En hij blijft inderdaad mooi zacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik geen brush om mijn foundation aan te brengen, moet ik misschien maar eens proberen. Deze klinkt wel fijn en kost echt wel niet veel precies !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is ook mijn favoriet! Je moet m heel grondig uitwassen voor hetgeen wat in de haartjes kruipt en dan een dikke dag laten drogen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze heb ik ook en ik gebruik hem elke dag steevast!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan je hem ook bij een Belgische of Nederlandse webshop kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Ivy: Beauty Queen in Gent verkoopt de kwasten van Sigma, misschien kan je hem ook online bestellen. Of je kan hem kopen bij Boozyshop (Nederland) :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt! Dan neem ik eens een kijkje bij Beauty Queen als ik nog eens ga winkelen in Gent.

    BeantwoordenVerwijderen