Review: REDKEN Nature's Rescue

vrijdag, augustus 05, 2011








































Steeds meer en meer mensen kiezen voor haarproducten zonder parabenen, sulfaten of siliconen. Een nieuwe trend waar Redken maar al te graag op inspeelt.

Redken Nature's Rescue is een nieuw gamma, bestaande uit vier producten die dagelijks door alle haartypes kunnen worden gebruikt of afwisselend met de gebruikelijke haarproducten.

























Het gamma bestaat uit een ontgiftende shampoo, een zuiverende peeling, een revitaliserende balsem en een multifunctionele spray die het haar extra textuur geeft. De producten zijn verrijkt met extracten van planten en zeewier die het haar grondig reinigen en zuiveren.

De verfrissende geur en unieke texturen, geïnspireerd op de oceaan zorgen voor een moment van ontspanning, ver weg van alle stress.







STAP 1: Refreshing Detox Shampoo

Sulfaatvrije shampoo heeft bij mij altijd een streepje voor! Deze ontgiftende shampoo maakt mijn haar kraaknet zonder uit te drogen en laat een heerlijk frisse geur na. De shampoo bevat een alternatief reinigend bestanddeel dat minder schuimt, maar zachter is voor het haar.






STAP 2: Refining Sea Polish

Een peeling voor het haar was voor mij helemaal nieuw! Met deze zuiverende verzorging, verrijkt met puimsteenpoeder worden alle onzuiverheden van het haaroppervlak ontdaan waardoor het haar er glad en glanzend gaat uitzien.



























Aanbrengen doe je door het product op de volledige lengte van het haar aan te brengen en met cirkelvormige bewegingen het oppervlak glad te strijken, van de wortels tot de puntjes. Nadien goed uitspoelen en overgaan tot de volgende stap.







STAP 3: Cooling Deep Conditioner

Een ultrahydraterende balsem die na de shampoo en/of peeling wordt aangebracht. De aangename geltextuur zorgt voor een fris gevoel en kalmeert de hoofdhuid. Wordt makkelijk uitgespoeld en maakt ontwarren een stuk makkelijker.




























STAP 4: Radiant Sea Spray

Voor deze lichte en multifunctionele spray werd gebruik gemaakt van de 'Time-Touch fragrance-technologie', een technologie die er voor zorgt dat geurcapsules de geur loslaten telkens je het haar aanraakt.

De spray mag dan wel aangenaam ruiken, over het resultaat was ik iets minder tevreden. Ik had het gevoel dat hij een filmpje rond mijn haar legde, iets wat ik met mijn fijn haar minder aangenaam vind. Vrouwen met iets dikker haar, of zij die een lichte strandtextuur verkiezen zullen dit zeker een aangenaam product vinden!


Pluspunten:

- zachte formules zonder parabenen, sulfaten of siliconen
- milieuvriendelijke verpakkingen
- aangename frisse geur
- geschikt voor alle haartypes


Minpunten:

- het effect van de Radiant Sea Spray heeft mij niet kunnen overtuigen



Conclusie:

Het Redken Nature's Rescue gamma is een schitterend alternatief voor wie zijn haar wil ontgiften op een zachte manier. Het is de perfecte aanvulling op de andere Redken haarproducten en is geschikt voor alle haartypes, zelf gekleurd haar!





NATURE'S RESCUE Refreshing Detox Shampoo: 18,50 euro (200 ml)
NATURE'S RESCUE Refining Sea Polish: 25,50 euro (100 ml)
NATURE'S RESCUE Radiant Sea Spray: 25,50 (100 ml)
NATURE'S RESCUE Cooling Deep Conditioner: 20,40 euro (125 ml)



De producten zijn uitsluitend verkrijgbaar bij de Redken kapper.
Klik hier voor een adres in je buurt.





4 reacties

  1. De spray ruikt idd alleen maar lekker :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt wel goed. Je haar ontgiften is toch iets nieuws voor mij :d !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dit ook erg fijne producten! Die geur is zo lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's, die peeling wil ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen