Review: F. FEKKAI Brilliant Glossing Shampoo + Conditioner

donderdag, augustus 18, 2011




Elegante tasjes zoals deze die ten huize Eva worden afgeleverd kunnen niet vlug genoeg worden geopend, zeker niet als daar nog eens F. Fekkai op prijkt. Ik ken de luxueuze haarverzorgingsproducten van F. Fekkai vooral van magazines en winkels zoals Sephora waar ze al langer in de winkelrekken liggen.

Voor de Belgische fans van F. Fekkai is er goed nieuws want vanaf eind augustus zullen de vijf best verkochte productlijnen van F. Fekkai exclusief te koop zijn bij Ici Paris XL! Ik deed voor jullie de test en probeerde de Brilliant Glossing shampoo en conditioner uit.






BRILLIANT GLOSSING

De producten uit de Brilliant Glossing-lijn richten zich specifiek tot vrouwen met normaal tot droog haar die hun haar willen hydrateren en doen glanzen. Dankzij een nieuwe technologie van micro-inkapseling waarmee microsferen van olijfolie doelgericht verspreid kunnen worden krijgt het haar een nooit geziene glans. 



























De producten:

Laat ik jullie er maar meteen bij vertellen dat de combinatie van glansshampoo met mijn haar niet meteen de beste combinatie is. In het verleden heb ik mij al vaker gewaagd aan soortgelijke shampoo's en conditioners en vaak gaf dat een teleurstellend resultaat.

Ik weet het niet maar om een of andere reden heb ik het gevoel dat glansshampoo's een fijn laagje rondom mijn haar leggen waardoor het slap en onhandelbaar wordt. De Brilliant Glossing shampoo en conditioner waren dus zeker een uitdaging.






De shampoo en conditioner:

De flesjes van de Brilliant Glossing shampoo en conditioner zien er heel luxueus uit, daar valt niet over te twijfelen. Ook van de frisse geur ben ik fan! De shampoo reinigt grondig zonder dat mijn haar hard aanvoelt al is een conditioner wel nodig om het haar makkelijk te kunnen doorkammen.

De conditioner laat zich makkelijk uitspoelen en maakt het haar superzacht. Té zacht zo blijkt, want meteen na het brushen wordt duidelijk dat deze producten niet echt geschikt zijn voor mijn fijn haar. Het weinige volume dat ik al had is er vrijwel meteen uit en ook de volgende dag lijkt het alsof mijn haar in geen weken is gewassen.






Pluspunten:

- lekkere, frisse geur
- mooie verpakking


Minpunten:

- vrij prijzig
- kan fijn haar verzwaren



Conclusie:

Mijn ervaringen met de Brilliant Glossing producten waren niet zo positief. Het feit dat ze mijn verzwaren en onhandelbaar maken zijn een echte no-go voor mij. Misschien hebben vrouwen met iets dikker haar meer succes met deze producten.

Heb je net al ik fijn haar dan raad ik je zeker aan om vooraf enkele staaltjes uit te proberen.

































De producten van F. Fekkai zijn vanaf eind augustus exclusief verkrijgbaar bij Ici Paris XL


Brilliant Glossing Shampoo
Prijs: 23 euro (236 ml)

Brilliant Glossing Conditioner
Prijs: 23 euro (236 ml)




2 reacties

  1. Jammer dat ze je haar zo zwaar maken. Ik had van dat merk wel iets meer verwacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan niet wachten tot dit merk ook in België verkrijgbaar zal zijn!
    Cute blog!
    xoxo Isabella

    BeantwoordenVerwijderen