Rijsel shoplog!

maandag, juli 04, 2011



Tijdens de solden, maar ook buiten deze periode, zak ik maar al te graag af naar Rijsel, mijn favoriete shoppingparadijs. Naast de vele parapharmacies (waar heel wat producten een pak voordeliger zijn), Sephora en de vele gezellige boetiekjes, heeft deze Franse stad nog twee andere aanraders waar echte shopaholics zich naar hartelust kunnen laten gaan. Ik heb het natuurlijk over Printemps en Galeries Lafayette, twee department stores waar je makkelijk een halve dag kan in doorbrengen!

De kans dat je hier de winkel verlaat zonder shoppingtasje is dan ook onwaarschijnlijk!










Ook het Italiaanse cosmeticamerk KIKO doet weldra zijn intrede in Rijsel. De etalage was nog beplakt maar ik vermoed dat de opening heel binnenkort zal zijn!




Van al dat shoppen krijg je natuurlijk ook honger dus moet er gegeten worden. Dat doe je natuurlijk bij Paul, de bekende Franse boulangerie!










Onderweg kwam ik deze schattige poes Carla tegen. Volgens haar baasje is Carla 1 jaar oud wat ik eigenlijk moeilijk kan geloven. Ofwel is dit een mini-poes ofwel krijgen mijn katten gewoon te veel eten. Carla wist in elk geval hoe ze met haar matrozenpakje de aandacht moest trekken en veroverde meteen ieders hart!







Zoals jullie kunnen zien voelde Carla zich onmiddellijk op haar gemak en kwam ze meteen op mijn schoot springen. Ach, het is zo'n schatje! Had ik op dat moment mijn tas openstaan, dan durf ik wedden dat Carla erin was gekropen. Helaas hield de BF een oogje in het zeil!










Uiteraard willen jullie ook graag weten wat er allemaal in de tassen zit...
Op naar de buit!





Van het merk Roger & Gallet bracht ik een bad- en douchegel en een stuk zeep in de heerlijke geur Jean Marie Farina, een echte aanrader voor de zomer!






Van het merk Kneipp ben ik heel lang fan, zij hebben gewoon dé beste badbruistabletten als je het mij vraagt!




Dit zomerse topje vond ik in de lingerie afdeling bij Galeries Lafayette aan -60%!




En deze schattige flats van Marc By Marc Jacobs kon ik scoren aan -50%!




Ook bij Bobbi Brown heb ik enkele dingen gekocht, meer daarover zien jullie morgen!


15 reacties

  1. Ben nog nooit in Rijssel geweest, maar lijkt me wel de moeite!
    Die MJ flatjes zijn zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh die flatjes zijn echt super mooi!
    En die poes :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n schattige kat. Het is inderdaad wel een kleintje zeg. Rijsel lijkt wel een leuke winkelstad.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En een dessertje/overheerlijk to die for gebakje koop je bij patisserie MEERT n'est-ce pas ;-)

    Love the flats btw !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. :D Die kat is zalig!
    Waar heb je de MJ mouse flats gescoord? Ik ga binnenkort ook eens terug naar Rijsel, leuke shoppingstad en slechts 20-30min van bij mij thuis :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @BeautyLoves: Moet je zeker eens doen, Rijsel is echt de moeite! :D

    @MissBeautyEtc: Da's gewoon de meest schattige poes die ik ooit al heb gezien! ;)

    @Ivy: Ja hé, echt een mini-poes!

    @tbm: Ooh yes! Patisserie Meert :D

    @Sté: Rijsel is geweldig hé! De MJ flats heb ik bij Galeries Lafayette gekocht. ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ik ben echt jaloers! Ik wil ook nog eens naar Rijsel gaan, echt een toffe stad om te shoppen he :)
    Leuke koopjes, vooral de MJ-flats. Echt prachtig!!!

    En dat katje is zoooo enorm schattig :) Die had ik ook wel mee naar huis willen nemen :) Dat truitje is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke aankoopjes! Ik heb nu een bodycream van Roger & Gallet, zo fijn!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Imelda: Rijsel is superleuk, en zeker tijdens de solden! ;)

    Ik dacht wel dat jij de poes ook geweldig ging vinden :) En zo'n lieve!

    @Peggy: Dankjewel! :D

    @Marijke: Thx! Roger & Gallet heeft heerlijke producten! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Normaal vind ik dieren in kledij maar niks maar deze is echt to cute to be true! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superleuke foto's!! Die kat is echt supercute!!!
    En wat een leuke spulletjes heb je gekocht!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. en waar zit die kiko dan precies? dit weekend eens naar rijsel geweest en heb de winkel niet gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @A.lice: Je vindt de Kiko store in de Rue de Béthune! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ah jammer. in die straat geweest, blijkbaar niet ver genoeg gegaan dan. bedankt voor de info!

    BeantwoordenVerwijderen