Review: MAC Prep + Prime Vibrancy Eye Primer

maandag, juli 25, 2011



Sinds kort mag dit kleine flesje het Prep + Prime-gamma van MAC vergezellen want naast een Face primer is er nu ook een Eye Primer!  De Prep + Prime Vibrancy Eye Primer gaat ervoor zorgen dat concealer beter op zijn plaats blijft zitten en er daardoor ook frisser uitziet.

Prep + Prime Vibrancy Eyes bevat een cocktail van verzorgende bestanddelen zoals ginko biloba en rode algen extract (huidversterkend) en caffeïne die wallen tegengaat. De Prep + Prime Vibrancy Eye mag de huid dan wel hydrateren, het is echter geen oogcrème. Vooraleer je de primer aanbrengt is het dus aangewezen om eerst een oogcrème aan te brengen.






















De primer komt in een klein handig pompflesje wat ik heel hygiënisch vind. De textuur is heel prettig in gebruik en trekt meteen in de huid zonder vettig aan te voelen. En zoals vaak het geval is geldt ook hier 'less is more'.





Aanbrengen doe je door het product lichtjes in de huid te kloppen. Dankzij de lichtreflecterende deeltjes die deze primer bevat krijg je een heel zacht en lichtjes glanzend effect. Al mocht de primer naar mijn mening nog meer lichtreflecterende deeltjes bevatten.

Of mijn concealer met de Prep + Prime Vibrancy Eye primer daadwerkelijk langer blijft zitten, daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik gebruik de Touche Eclat van Yves Saint Laurent als concealer en die blijft eigenlijk zowieso mooi zitten. Al kan ik me best voorstellen dat de primer meer doet voor wie een meer dekkende concealer gebruikt.




De Prep + Prime Vibrancy Eye Primer geeft wel een heerlijk fris gevoel en ik merk ook dat het de huid rondom mijn ogen (tijdelijk) gladder maakt. Voorlopig maakt hij dus zeker deel uit van mijn dagelijkse routine!





Pluspunten:
- hygiënische verpakking
- ruikt lekker
- aangename textuur


Minpunten:
- bevat geen zonnefactor


Conclusie:
Een aangenaam product dat de huid rondom de ogen verfrist maar voor mij geen echte musthave. Met een goede oogcrème ben je volgens mij ook al aardig op weg!



MAC Prep + Prime Vibrancy Eye Primer
Prijs: 27 euro (15 ml)






2 reacties

  1. Hier was ik ook wel benieuwd naar! Niet echt een aanrader dus :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een fijn product! Merci voor de review!

    BeantwoordenVerwijderen