Review: LA ROCHE-POSAY Toleriane Ultra

woensdag, juli 27, 2011























Een overgevoelige huid komt steeds vaker voor, de huid is geïrriteerd en verdraagt niets meer. Om een allergische of intolerante huid opnieuw tot rust te brengen en haar dagelijks te beschermen ontwikkelde La Roche-Posay Toleriane Ultra, een crème die de huidgevoeligheid aanzienlijk vermindert en het huidcomfort herstelt.

Om enige kans op irritatie uit te sluiten werd de samenstelling van de crème beperkt tot een minimum aan bestanddelen zodat een allergische of intolerante huid ze in alle veiligheid kan gebruiken. De combinatie van het intensief kalmerend bestanddeel Neurosensine met thermaal water van La Roche-Posay heeft een gunstige invloed op de mechanismen van huidirritatie en brengt de huid onmiddellijk tot rust.

De crème is vrij van parfum, parabenen, alcohol, lanoline of kleurstoffen en is niet-comedogeen. 






Ik ben helemaal fan van de verpakking, die is echt uniek! Binnenin de flacon schuilt namelijk een zakje waardoor de crème voor 100% hermetisch afgesloten blijft en bacteriën geen enkele kans maken. Het valt me echt op dat steeds meer en meer cosmeticamerken deze techniek toepassen, denk maar aan het merk REN!

Met Toleriane Ultra belooft La Roche-Posay in de eerste plaats een gekalmeerde huid en dat is ook zo! De vele stressmomenten van de afgelopen weken hebben mijn gevoelige huid trekkerig gemaakt en ik kan gerust zeggen dat deze crème dat branderige gevoel heeft doen afnemen. De crème heeft een fijne textuur waardoor hij makkelijk in de huid trekt zonder vettig aan te voelen.







Pluspunten:
- lichte, aangename textuur
- minimum aan ingrediënten
- kalmeert en verlicht
- prima prijs/kwaliteit

Minpunten:
- laat een lichte glans na


Conclusie:
Toleriane Ultra kan zowel 's morgens als 's avonds worden aangebracht, maar ik gebruik hem liever 's avonds. 's Morgens verkies ik graag een crème die een beetje matteert (zeker tijdens de zomer!), iets wat deze niet echt doet. De textuur is zeker niet vettig, hij laat eerder een satijnglansje achter op de huid. Iets wat vrouwen met iets drogere wangen zeker zullen waarderen!





La Roche-Posay Toleriane Ultra is verkrijgbaar bij de apotheek
Prijs: 18 euro (40 ml)


Neem zeker ook eens een kijkje op de website van La Roche-Posay voor nog meer nieuwtjes!




7 reacties

  1. Ziet er goed uit! La Roche Posay heeft een aantal fijne producten die ik dringend eens moet ontdekken :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, ziet er goed uit! De toleriane cream cleanser is ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. klinkt goed, ik ga hem zeker eens uitproberen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. La Roche Posay is echt een heel fijn merk vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier nog een fan; super product!
    Ik koop hem altijd online, dat scheelt qua prijs € 16,33 bij Yourskin : ) en soms hebben ze een speciale actie waardoor je extra korting krijgt of een gratis product.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze crème is zooooo fijn!! :)) Ik merk een enorm verschil, mijn huid is nu veel zachter en mooi gehydrateerd. Ik kon me niet voorstellen dat een crèmpje zoveel verschil kon maken.

    BeantwoordenVerwijderen