Review: MAC Prep + Prime Skin

donderdag, juni 23, 2011



Een mooie egale huid begint bij de juiste huidverzorgingsproducten. Om nog een stapje verder te gaan zijn er nog andere hulpmiddeltjes die ervoor zorgen dat de huid er nog stralender uitziet! MAC Prep + Prim Skin bijvoorbeeld is een ultrafijne primer op basis van siliconen die de huid kalmeert en verzacht. Hij zorgt voor een fijn laagje op de huid waardoor foundation of poeder zich uitstekend kunnen hechten en daardoor ook langer fris blijft.





Prep + Prime Skin zit verpakt in een zwart flesje met handig pompflacon wat ik altijd hygiënischer vind. Het enige nadeel hieraan is misschien dat je niet ziet wanneer het flesje leeg is en dat je moeilijk aan het laatste restje product kan.

Het flesje bevat 30 ml en daar kom je heus een heel eind mee toe! Een keer drukken op het pompje is voldoende om je de perfecte hoeveelheid product te geven. Ik vond de primer heel licht aanvoelen en makkelijk aan te brengen.



























Prep + Prime Skin bevat een subtiele shimmer die je op foto vrij moeilijk kan zien maar eenmaal op de huid aangebracht geeft hij een mooie natuurlijke glow geeft zonder er glitterig uit te zien.

Ik ben nog altijd zeer tevreden over de MAC Studio Moisture Tint SPF15, geen echte foundation maar de combinatie met de Prep + Prime Skin geeft hij mijn huid wel een mooie glowy finish! Of de Studio Moisture SPF15 daardoor nu langer bleef zitten zou ik niet meteen zeggen, althans niet bij mij. Wel voelde mijn huid heel zacht aan en het leek wel alsof kleine glimmende plekjes waren verdoezeld en dat ik ook al heel wat, niet?


Pluspunten:
- hygiënische verpakking
- voelt fris en luchtig aan
- geeft de huid een mooie glow
- niet vettig
- ongeparfumeerd


Minpunten:
- bevat geen zonnefactor


Conclusie:
Eindelijk eens een primer die je niet 'voelt' op de huid! Maakt de huid ongelooflijk zacht en egaal. Dat de primer zorgt voor een betere houdbaarheid heb ik bij mezelf helaas niet ondervonden. Beetje jammer dat de primer geen zonnefactor bevat. Al bij al zeker een aan te raden product!



MAC Prep + Prime Skin is verkrijgbaar in alle MAC stores
De exacte prijs weet ik helaas niet aangezien ik dit product bij Hanne heb gewonnen maar ik vermoed rond de 25 euro



6 reacties

  1. Lijkt me een fijn product, inderdaad jammer dat er geen SPF in zit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nog nooit een primer gebruikt.
    Zou je het aanraden om een keer te proberen of niet echt?
    Ik heb zelf geen idee of het echt verschil maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Sishoba: Je kan altijd even langsgaan bij MAC en vragen of ze een beetje in een testpotje doen, heb ik ook al gedaan! ;) Zelf vond ik dat deze mijn huid wel zachter en egaler maakte maar merkte niet zo heel veel verschil qua houdbaarheid van mijn Studio Moisture Tint. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Okay, ik wist niet dat ze dat deden, ga ik ook eens vragen dan! :D
    Thanks. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het ook een hele fijne primer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze lijkt me inderdaad ook een fijne primer.

    BeantwoordenVerwijderen