Make-up by MNY!

woensdag, juni 08, 2011



Sinds kort ligt het budgetvriendelijke make-up merk MNY in de Belgische winkelrekken. MNY, ook wel gekend als het kleinere zusje van Maybelline wil met zijn kleurrijke en spontane kleuren inspelen op de hedendaagse looks zonder dat je daarvoor te diep in de portemonnee moet tasten. Make-up zonder schuldgevoel dus, want geen enkel product kost meer dan 4 euro!

Dankzij het uitgebreide gamma met maar liefst 153 referenties wordt combineren en experimenteren eindeloos. Elke twee maanden brengt MNY ook nog eens een gelimiteerde cupsulecollectie uit die geïnspireerd is op de hedendaagse trends, de streetlook van New York en de make-up op de catwalks.







Het product dat ik jullie als eerste wil laten zien is de blush in de kleur '201'. Ik vind de verpakking leuk maar wel vrij sober. Het is duidelijk dat men hierop wilde besparen. Toch heeft de inhoud mij niet teleurgesteld!

Alhoewel ik niet meteen naar deze kleur zou grijpen, vond ik hem wel mooi. Ook op de textuur heb ik niets aan te merken, die is zacht en creamy. Een lichte hand is hier wel aan te raden want de blush is fel gepigmenteerd.

My blush (8 tinten)
Prijs: 3,99 euro
























Over de oogschaduw mono's ben ik dan weer iets minder tevreden, vooral over de blauwe, matte kleur '641'. De beige kleur '120' valt nog mee maar de blauwe brengt nogal krijtachtig aan vind ik. Beide kleuren zijn sterk gepigmenteerd en geven goed af, helaas blijft de kleur niet echt lang zitten. Misschien dat een goede oogprimer daar verbetering kan in brengen.





Kleuren '120' en '641'

My shadow (36 tinten)
prijs: 3,99 euro

























Ook de 2 lipproducten die ik heb getest zijn een voltreffer! Links zien jullie de lipgloss in de kleur '565' en rechts de lippenbalm in de kleur '159', allebei neutrale kleurtjes.







De lipgloss heeft een handige applicator waardoor je hem heel makkelijk kan aanbrengen. Ik vond het glossje makkelijk uit te smeren en het bleef ook mooi zitten. Een mooie roze kleur met een subtiele glitter die eigenlijk iedereen staat.

My gloss (12 tinten)
Prijs: 3,49 euro







Perfect voor in de tas en gedurende de dag je lippen even bij te stiften is deze lippenbalsem. Hij laat een fijn verzorgend laagje na zonder te kleven en voorziet de lippen van een mooie, natuurlijke glans. Kleur '159' laat een mooie subtiele shimmer na. Een aanrader!

My balm (4 tinten)
Prijs: 2,99 euro









MNY heeft ook oogpotloodjes in het assortiment. Ik vind vooral de kleur '020', een soort van staalblauw (ook wel een beetje grijs) heel mooi! Enig minpuntje aan het potlood is dat het vrij hard is en ook wel een beetje stroef waardoor je het best vooraf wat kan opwarmen in de handen.

My liner (4 tinten)
Prijs: 2,99 euro





Een swatch van de lakjes in de kleur '261' (links) en '553' (rechts) hebben jullie van mij nog tegoed!

My varnish (46 tinten)
Prijs: 3,49 euro


Hebben jullie al iets van MNY geprobeerd en wat vinden jullie ervan?
*MNY is in België exclusief verkrijgbaar bij Di* 



7 reacties

  1. Telkens ik ergens een Di zie ga ik een kijkje nemen, maar tot nu toe zag ik nog niets :( Ik won wel al eens een blush en lippenbalsem van MNY en hierover ben ik echt wel tevreden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, jouw glossje vind ik ook erg mooi! En die Jelly Beans zijn verslavend... :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij ons in de Di is er nog geen MNY te zien. De lipbalm ziet er cute uit ! De verpakking spreekt me niet zo aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb nog niets gekocht van MNY, maar de producten zien er wel heel leuk uit!

    Zo tof die foto's met de Jelly Beans. Ik krijg er honger van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke foto's zo met die snoepjes :D

    BeantwoordenVerwijderen