Review: MAC Studio Careblend/Pressed Powder

dinsdag, mei 24, 2011























Tot voor kort kon je mij gerust een trouwe gebruikster van MAC Mineralize Skinfinish Natural noemen, het populaire minerale poeder van MAC. Op zich een uitstekend poeder, dat perfect werd verdragen door mijn gevoelige huid. Toch begon ik mij de laatste tijd meer en meer te storen aan het feit dat hij nogal dekkend en soms poederig overkwam.

Vooral dat laatste vond ik vervelend, in de loop van de namiddag heb ik al eens last van glimmende plekjes en dan krijg je met het bijwerken al gauw een poederig resultaat. Tijdens mijn laatste MAC-bezoekje vertelde ik mijn probleem aan de MUA. Zij stelde mij voor om het Studio Careblend/Pressed Powder eens te proberen.





Voorheen dacht ik altijd dat het Studio Careblend/Pressed Powder enkel was weggelegd voor droge huidjes maar dat is niet het geval. De MUA vertelde mij dat zowel droge als gemengde huidjes dit poeder kunnen gebruiken, enkel de vette huidtypes kunnen maar beter wegblijven omwille van de hydraterende en verzorgende bestanddelen die dit poeder bevat.





Wat mij meteen opviel bij het Studio Careblend/Pressed Powder is dat het doosje een stuk steviger is dan het Mineralize Skinfinish Natural poeder én dat hij binnenin een spiegeltje bevat. Superhandig voor onderweg en het doosje kan al eens tegen een stootje.


























In het doosje steek ook nog een poederdonsje maar die laat ik gewoonlijk aan de kant liggen. Persoonlijk werk ik veel liever met een kwast, bv. de MAC Stippling Brush 187, die trouwens ook door de MUA werd aangeraden.





Ondertussen gebruik ik het Studio Careblend/Pressed Powder al enkele weken, en met succes! Het resultaat is minder poederig en het ziet er ook natuurlijker uit. Het poeder voelt echt aangenaam en heel fijn aan op de huid met een zo goed als onzichtbare finish, precies wat ik zocht!


Wat is jullie favoriete gezichtspoeder?



MAC Studio Careblend/Pressed Powder is verkrijgbaar in 8 verschillende kleuren
Prijs: 23,50 euro



8 reacties

  1. Oh dus hij is ook voor gemengde huid geschikt? Interessant! Ik heb wel nog twee MSF's liggen haha! En ik gebruik nu heel vaak Prep + Prime poeder en de e.l.f. Mineral Booster, dat zijn beide losse poeders.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad interessant! Maar geeft hij ook genoeg dekking?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb hem ook, ik skip een beetje tussen deze en mijn msf, maar deze vind ik ook net ietsjes fijner. Ik heb er ook veel minder roodheid door! ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die moet ik ook is halen! :-) Klinkt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt super!
    Ik gebruik altijd de blot powder van MAC, maar daat moet ik ook wel mee oppassen dat hij niet te poederig wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt interessant ! Ik gebruik een compact poeder van Clinique, daar ben ik heel tevreden van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beste poeder ooit, zeker met de stippling kwast geeft hij n supermooi effect! Ik doe wel maar zo'n 2 maand met dit poeder, het is dus niet zo zuinig in gebruik vind ik. x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @BeautyLoves: Ja, klopt! Ik heb ook een gemengde huid en volgens de MUA is dit poeder geschikt voor zowel een droge als gemengde huid! ;)

    @Peggy Timmermans: Het poeder is perfect op te bouwen, mits een goede kwast krijg je ook een egaal en natuurlijk resultaat. :)

    @Astrid: Ooh, fijn! Hij is idd wat zachter voor de huid dan de MSF.

    @Marijke: Ja, zeker eens proberen in de winkel! :D

    @Imelda: Met het Blot Powder had ik helaas minder succes, maakte net iets te mat vond ik.

    @Valley Doll: :D

    @Elke: Hij is echt super hé in combinatie met die stippling brush! :D
    Ik hoop dat hij iets langer meegaat want 2 maanden is echt niet lang. ;D

    BeantwoordenVerwijderen