TAG: I Love Blogging!

woensdag, april 27, 2011

























Er doen de laatste tijd weer enkele leuke tags de ronde! Eentje daarvan is deze 'I Love Blogging' tag. Ik kreeg hem van Evelien en vul hem met veel plezier voor jullie aan. Bedankt Evelien!
Check zeker haar leuke blog, boordevol interessante en eerlijke reviews!



Waarom ben jij een beautyblog begonnen?
Ik vind het gewoon leuk om steeds nieuwigheden te ontdekken en uit te proberen. Aan de hand van foto's en reviews probeer ik mijn lezeressen mijn persoonlijke visie over een bepaald product te geven.


Hoe kom je aan de naam van je blog?
Ik heb gekozen om mijn naam te gebruiken, Eva's beautyblog dus.


Hoeveel bezoekers heb je ongeveer?
Dat varieert van dag tot dag en hangt ook wel een beetje af van welk artikel er verschijnt. Op weekdagen liggen de aantallen vaak een pak hoger dan tijdens het weekend.


Wie werken er allemaal mee aan je blog?
Enkel mezelf.


Wat is het leukste wat je hebt meegemaakt door je blog?
Toch wel de leuke contacten met bepaalde bloggers, met sommigen is de band heel sterk.


Hoeveel comments krijg je gemiddeld per artikel?
Ook dat hangt af van artikel tot artikel. Soms zijn dat er 14, maar het kan evengoed bij 4 blijven. Ik merk dat het merendeel van mijn lezeressen geen comment nalaten.


Werk je samen met bedrijven?
Neen, dat doe ik niet. Ik krijg soms wel producten toegestuurd om te testen waar ik dan nadien een review over plaats, ongeacht mijn positieve of minder positieve ervaringen met het product.


Met wat voor een camera maak je de foto's voor je artikelen?
Sinds enkele maanden heb ik een nieuw fototoestel aangekocht, nl. een Nikon Coolpix S8000.


Waar haal jij je inspiratie voor een nieuw artikel vandaan?
Dat kunnen heel veel dingen zijn! Soms gebeurt het dat ik in bad plots een idee krijg, of gewoon op de trein... Maar ik kan evengoed geïnspireerd worden door de natuur.


Welke beautybloggers geven jou veel inspiratie?
Vooral buitenlandse beautyblogs, zoals The Beauty Look Book! Deze Amerikaanse jongedame weet mij al enkele jaren te inspireren. Hier vind je eerlijke reviews met prachtige foto's van beauty brands die hier bij ons wat minder gekend zijn maar daarom niet minder interessant.


Krijg je weleens negatieve comments?
Dat is al eens gebeurd, ik denk dat iedereen daar vroeg of laat wel eens mee te maken krijgt. Sommigen zijn er vaak op uit om mensen neer te halen, maar ik tracht mij daar niet aan te storen en gewoon mijn ding te doen.


Plaats je iedere dag een nieuwe post?
Ik zou heel graag elke dag een nieuwe post plaatsen maar naast het bloggen heb ik ook nog een full-time job en een privé-leven die ik graag onderhoud, waardoor ik mij voor het posten van artikels beperk tot de weekdagen.


Wat voor een soort lay-out heb je? En heb je hem zelf gemaakt?
De lay-out heb ik vrij simpel gehouden. Toen ik in december 2009 met mijn blog begon, was dit ontwerp uit de blogspot-gallery er eentje die mij wel aansprak. Ondertussen is het wel stilaan tijd geworden voor iets nieuws maar daar ben ik volop mee bezig!


Hoelang doe je ongeveer over een artikel?
Dat hangt ervan af, een review schrijven neemt doorgaans meer tijd in beslag dan zeg maar een haul of shoplog. De ene dag ben je ook al meer in 'schrijfstemming' dan de andere.


Is je blog je bedrijf? Zo ja, hoe werkt het en wat vind je ervan? Zo nee, zou je het willen?
Neen, mijn blog is een grote hobby en momenteel werkt dit prima zo!


Heb je in het echt contact met andere beautybloggers?
Ik heb al heel wat collega-bloggers ontmoet en dat vind ik echt fantastisch! Met sommigen is de band zo sterk dat wij af en toe ook samen er een dagje op uit trekken.



Ik geef de tag door aan Hanne, Vanessa, Marijke en Stamatia.
Hopelijk vinden jullie hem even leuk!



7 reacties

  1. Leuk! Fijn om zo eens iets te weten te komen over de bloggers!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je m gedaan hebt, vond het erg interessant weer om te lezen! En proficiat met je nieuwe camera ook, zal wel een stuk beter zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke tag! en bedankt! Ik vul hem zo snel mogelijk in! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Evelien: Thx! :D

    @Marijke: Graag gedaan! Ik ben benieuwd naar je antwoorden. ;D

    @BeautyLoves: Merci! Ik ben blij dat je hem leuk vind! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk om te lezen. Ik zal hem zo snel mogelijk proberen in te vullen :)

    BeantwoordenVerwijderen