Shu Uemura Ceremony @ L'Atelier Geraud

donderdag, april 07, 2011



Plekjes waar je helemaal tot rust komt... ze bestaan nog. Achter de gevel van een charmant herenhuis in de Antwerpse binnenstad bevindt zich L'atelier geraud, een uniek kapsalon waar professioneel advies en vakmanschap centraal staan.

Onlangs werd het interieur van L'atelier geraud grondig vernieuwd en omgetoverd tot een plaats waar men volledig kan ontspannen. Bij L'atelier geraud werkt men met producten van Shu Uemura Art of Hair, producten die staan voor kwaliteit en uitstraling. 

Dat het Japanse merk streng waakt over zijn imago is meteen duidelijk, Shu Uemura Art of Hair kiest namelijk heel zorgvuldig de kapsalons uit die met dit exclusieve merk mogen werken en L'atelier geraud is daar één van. Een heuse exclusiviteit dus, zeker als je weet dat er in België naast L'atelier geraud slechts 8 andere salons de Shu Uemura producten gebruiken en verkopen.



Eergisteren was ik samen met Vanessa uitgenodigd om bij L'atelier geraud een Shu Uemura Ceremony te ondergaan, een echte verwenbeurt zeg maar! 

L'atelier geraud biedt 4 verschillende Shu Uemura ceremonies aan: 

DEEP CEREMONY (€ 65)
50 min. intensieve en sensorische verzorging

INTENSE CEREMONY (€ 40)
25 min. sensorische verzorging

KARAA CEREMONY (€ 22)
25 min. versterkende verzorging voor gekleurd haar of na de kleurservice

INITIATION CEREMONY (€ 15)
15 min. introductie van de sensorische haarverzorging


Wij mochten plaatsnemen in de prachtige orangerie, achteraan het salon waar ons de verschillende Shu Uemura Art of Hair producten en ceremonies werden toegelicht.

De kapper koos voor de Intense Ceremony, een sensorische verzorging waarbij mijn haar eerst grondig werd bekeken en uitgeborsteld. Vervolgens werd het haar verdeeld in vier zones en behandeld met een verkwikkende olie, in combinatie met een heerlijke hoofhuidmassage gebaseerd op shiatsu technieken. Ik kan jullie verzekeren, dit is heaven!   




































Collega-blogster Vanessa, in de kappersstoel...


Na de verkwikkende massage werd ik begeleid naar de wastafels waar mij een heerlijke wasbeurt stond te wachten. De kapper raadde mij aan de Shu Uemura Prime Plenish shampoo te gebruiken. Een zachte shampoo die het haar volume geeft en veerkracht aan de wortels. Net wat ik nodig had want mijn haar is fijn maar door te zware verzorgingsproducten kan het al eens slapjes hangen. Nog een goede tip die ik van hem kreeg was om niet te veel shampoo te gebruiken, de producten van Shu Uemura Art of Hair zijn zo geconcentreerd dat je slechts een kleine hoeveelheid nodig hebt!

Daarna werd mijn haar verzorgd met het Shu Uemura Silk Bloom masker, ook hier is weer de boodschap: less is more! Belangrijk volgens de kapper is om een haarmasker steeds op handdoekdroog haar te gebruiken, zodat het makkelijk in het haar kan dringen.



Om mijn haar te brushen bracht de kapper tenslotte één druppeltje Shu Uemura Essence Absolue aan, meer was niet nodig om mijn onhandelbare lokken om te toveren tot een veerkrachtige coupe vol glans!







Natuurlijk kon ik het ook niet laten om een foto te nemen van de prachtige huiskater Titi, die trouwens heel goed past in het mooie interieur!



Ook zin gekregen in een heerlijk relaxatiemoment bij L'atelier geraud? Neem dan zeker een kijkje op hun website, voor studenten geldt trouwens een korting van 20%!


Een welgemeende dank aan alle mensen van Shu Uemura Art of Hair voor de uitnodiging en natuurlijk ook L'atelier geraud, voor de zalige relaxerende momenten! 




11 reacties

  1. Het was echt leuk hé! Wil al terug! :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er heel aangenaam uit! En die bomma weet precies ook de hippe kappers zijn :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw, das gaaf dat jullie waren uitgenodigd =D zou ook wel daar heen willen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @MissBeautyEtc: Zalig! Mij mogen ze daar gerust wekelijks droppen! :D

    @Perfectly Unordinary: Dat was het zeker en vast! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha! Heerlijk dat je die kat ook hebt getrokken ;)

    x Following now

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik verlang nu naar een intense hoofdmassage! Ziet er zalig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, dat lijkt me genieten !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmm, heb ongelofelijk veel zin om mijn haar onder handen te laten nemen! Helaas wilt mijn budget niet mee! :( Ik wacht liever tot ik daar naartoe kan dan dat ik het door een "Dirk de Wit" of zo laat knippen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er echt een geweldige zaak uit!
    Schattige Titi, zo leuk dat die daar rondloopt :)

    BeantwoordenVerwijderen