Review: Le Couvent des Minimes - Soin de la Roseraie

woensdag, april 20, 2011


Al sinds de Middeleeuwen worden rozen gebruikt in tal van verzorgingsproducten omwille van hun verzorgende en weldadige eigenschappen. Het Franse cosmeticamerk Le Couvent des Minimes bracht onlangs een volledig gamma verzorgingsproducten op de markt op basis van vier verschillende rozen die de huid hydrateren in alle zachtheid.


Het gamma Soin de la Roseraie:

- Lait Démaquillant Fondant
- Crème Nettoyante à Rincer
- Soin Complet Hydratant
- Soin Complet Nourrisant


Alle producten zijn vrij van parabenen, kleurstoffen en minerale oliën wat ze uiterst geschikt maakt voor mijn gevoelige huid. Ik probeerde de Lait Démaquillant Fondant en de Crème Soin Complet Hydratant uit.




Lait Démaquillant Fondant is een zachte reiniger voor het gelaat, ogen en lippen met een bijzonder aangename textuur. Om de make-up te verwijderen kan je het product rechtstreeks op een watje aanbrengen maar ik vind het fijner om het product met de vingertoppen aan te brengen. Het is onnodig om nadien na te spoelen met water maar ik vind het altijd fijner en frisser om dat wel te doen.




De textuur is heel licht en fris, een echt plezier om te gebruiken vind ik! Restjes make-up zijn in no time verdwenen, een efficiënte maar toch zachte reiniger dus!



 


Soin Complet Hydratant is een fijne crème die de huid hydrateert zonder ze vettig of kleverig te maken. De crème trekt vrijwel onmiddellijk in de huid en dat is een groot pluspunt! Het is zeker een aangenaam product als je enkel nood hebt aan hydratatie. Ik gebruik hem eigenlijk enkel 's morgens omdat mijn 30+ huid 's avonds behoefte heeft aan net iets meer verzorging. 
























Pluspunten:
- frisse, aangename textuur
- hydrateert de huid
- vrij van parabenen, kleurstoffen en minerale oliën
- prima prijs/kwaliteit
- mooie verpakking


Minpunten:
- voor de hydraterende crème had een tube hygiënischer geweest



Conclusie:
Ik vind beide producten echte aanraders, zeker als je huid voornamelijk nood heeft aan hydratatie. De geur van rozen is sterk aanwezig vind ik. Als je niet van rozengeur houdt, kan dit wel eens een minpunt zijn. Gevoelige huidjes hoeven niet te vrezen want ik heb beide producten zonder problemen gebruikt! ;)



Wat denken jullie van het gamma Soin de la Roseraie? Is het iets voor jullie?



De producten van Le Couvent des Minimes zijn exclusief verkrijgbaar bij Ici Paris XL
Lait Démaquillant Fondant 200 ml - 11,03 euro
Soin Complet Hydratant 50 ml - 20,03 euro





8 reacties

  1. Klinkt heel leuk en ik vind de verpakkingen ook echt super!
    Ik denk dat ik van dit merk ooit is een lavendeldouchegel testertje heb gekregen en dat vond ik ook een goed product!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben dol op de reinigingsmelk, ik heb hem al eens heraangekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb hier ook een crème van gehad en vind hem ook superfijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. eerlijk gezegt nog nooit van het merk gehoord. maar verpakking ziet er leuk uit en klinkt goed :D !
    x.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook maar eens gaan proberen.
    Lijken me fijne producten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het lijkt wel iets voor mij. Ik vind rozengeur zo héérlijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe zit het met de ingredienten?? Ik ben opzoek naar een goede skincare lijn en dit lijkt me echt wat maar ik kan nergens ingredienten terugvinden, misschien gebruik je dit wel helemaal niet meer maar je zou me er bigtime mee helpen!!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Is deze dagcreme nog steeds verkrijgbaar? Op de site van Ice Pari kan ik hemniet meer vinden: Soin Complet Hydratant 50 ml - 20,03 euro

    BeantwoordenVerwijderen