Review: Redken Time Reset

vrijdag, maart 25, 2011


Naarmate een vrouw ouder wordt, ondergaat ook het haar zichtbare veranderingen. Eerst en vooral is er de chronologische veroudering. Na jarenlange mechanische, chemische en omgevingsgebonden factoren te hebben ondergaan kunnen de uiteinden van het haar vaak droog, gevoelig en/of poreus aanvoelen.

Ook de hormonale veroudering speelt een grote rol, deze leidt uiteindelijk tot een vertraagde activiteit van de hoofdhuid en een daling van het melaninegehalte waardoor het haar dof, futloos en extreem moeilijk te behandelen wordt.


Enkele tekenen van haarveroudering zijn:

- fragiel en broos haar
- dof haaroppervlak
- verminderde densiteit
- verhoogd vochtgebrek
- veranderingen in de textuur




Om het haar opnieuw jong en veerkrachtig te maken heeft Redken Time Reset ontwikkeld. Een compleet gamma producten die bestaat uit een combinatie van anti-aging formules, versterkt met het krachtige Vital-5-Complex die de 5 tekenen van haarveroudering helpt te bestrijden en wordt aangeraden bij vrouwen vanaf 30 jaar.

* Intra-Cyclane: helpt holtes in de cuticula op te vullen en fijn, dun haar te versterken en de structuur te verstevigen zodat het haar veerkrachtiger wordt.

* Peptiden & Ceramiden: versterken de haarvezel en herstellen doelgericht fragiele en verzwakte zones

* Groene Thee: neutraliseert vrije radicalen dankzij zijn antioxiderend effect

* Camelia-olie: herstelt het vochtevenwicht, verzacht stug haar en geeft een stralende glans

* Kationische UV-filter: beschermt progressief tegen irriterende omgevingsfactoren (UV-stralen) die de veroudering versnellen





Van hormonale veroudering heb ik gelukkig nog geen last, wel ondervind ik met het ouder worden dat de uiteinden van mijn haar dun en broos worden en het frequent stijlen doet daar ook geen goed aan! 
























De Time Reset Shampoo is met zijn frisse geltextuur echt aangenaam in gebruik. Een kleine hoeveelheid shampoo is voldoende om het haar in alle zachtheid te reinigen. Na het wassen voelt mijn haar kraaknet, maar ik merk ook wel dat ik nog een conditioner kan gebruiken.

























Gelukkig maakt de bijhorende Time Reset Conditioner het snel goed! Mijn haar is makkelijk te ontwarren, voelt meteen een stuk zachter aan en ook veerkrachtiger.























Heeft je haar behoefte aan een grondige, opvullende verzorging dan is het Time Reset Youth Revitalizer masker een absolute aanrader! Deze herstellende verzorging breng je op gewassen haar aan en ongeveer 10 minuutjes inwerken. Het resultaat is soepel, glanzend en veerkrachtig haar.

Bij middelmatig dik of ruw haar wordt aangeraden het masker als dagelijkse conditioner te gebruiken.








Pluspunten:
- ruikt heerlijk
- zuinig in gebruik
- maakt het haar soepel en zacht
- geeft glans en veerkracht
- geschikt voor gekleurd haar


Minpunten:
- iets hogere prijskaartje


Conclusie:
Sinds ik het volledige Time Reset gamma van Redken in huis heb zijn de producten niet meer uit mijn badkamer gegaan. Mijn haar is veel soepeler en sterker, ik heb ook het gevoel dat ik meer grip heb op mijn haar tijdens het stylen. Ook de lekkere geur van groene thee is zeker een pluspunt! Een aanrader!




Redken Time Reset is verkrijgbaar bij de Redken kapsalons

Shampoo: 22 euro - 300 ml
Conditioner: 24,50 euro - 250 ml
Youth Revitalizer treatment: 35 euro - 250 ml
Corrective Defense Lotion: 30,50 euro - 95 ml






5 reacties

  1. Redken is echt mijn favoriet op het gebied van haarproducten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat stijlen is ook bij mijn haar een ramp. Het wordt er zo dof van. Als ik deze eens ergens tegen kom, probeer ik ze ook eens uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ok. Dit MOET ik dus gewoon hebben! Dank je voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen