Review: Origins Jump Start Body Wash & Scrub

donderdag, maart 31, 2011



Een tijdje geleden bracht ik van bij mijn bezoek aan de EL Company Store deze twee producten van Origins mee. Echt ervaring met het merk Origins had ik niet want de producten worden jammer genoeg niet in België verkocht.

Natuurlijk had ik het merk al gespot tijdens een of andere shoptrip naar Parijs maar daar is het dan ook bij gebleven. Je kan Origins eveneens kopen bij Boots en John Lewis in Londen en blijkbaar ook bij Douglas in Nederland.

De producten van Origins zijn geformuleerd met natuurlijke en organische ingrediënten. Ze bevatten geen parabenen, minerale oliën, PABA, propylene glycol, paraffine of ingrediënten van dierlijke oorsprong wat ik altijd een pluspunt vind!




Ik kocht de Jump Start Stimulating Body Wash en de Jump Start Stimulating Body Scrub, twee heerlijke lichaamsproducten op basis van geranium, lavendel, ylang ylang en kaneel. De geur van kaneel heb ik niet meteen opgemerkt maar de ylang ylang lavendelgeur zijn duidelijk aanwezig!





De naam Jump Start Stimulating Body Wash is hier hier echt wel goed gekozen want deze douchegel geeft je ook een bijzonder fris en opgewekt gevoel achteraf! Het product komt in een grote tube met handige klikdop, geen dop waar je hoeft aan te draaien dus.



De douchegel is vrij vloeibaar dus daar moet je wel even rekening mee houden. Ik doe meestal een beetje product op een douche puff, handig en op die manier heb je ook minder product nodig!




Net als de Jump Start Stimulating Body Wash, is ook de Body Scrub een echte aanrader! De scrub heeft dezelfde geur en wanneer je beide producten gebruikt, geniet je nog langer van die heerlijke geur!



Ik kan de textuur van de lichaamsscrub het best omschrijven als een geltextuur met fijne scrubdeeltjes. Heel fijn en aangenaam in gebruik maar toch doeltreffend? Deze doet het allemaal! Bovendien is deze body scrub zo zacht dat hij geschikt is voor dagelijks gebruik.


Pluspunten:
- natuurlijke ingrediënten
- heerlijke geur
- verzorgend
- vrij van parabenen, minerale oliën,...


Minpunten:
- niet verkrijgbaar in België! :(


Conclusie:
Het was voor mij een bijzonder positieve ervaring met het merk! Deze producten zijn heerlijk, op één of andere manier doen ze mij een beetje denken aan mijn wellness vakantie in Italië van enkele jaren geleden!

Had ik geweten dat deze producten zo zouden meevallen, dan had ik waarschijnlijk een hele voorraad ingeslaan! Rest me nu nog een weldoener die me graag nog eens meeneemt richting Kempen! ;-)


Hebben jullie ervaring met de producten van Origins?





8 reacties

  1. Awel ben gisteren toevallig ook in de ELCS geweest en keek uit naar Origins omdat ik het nog nergens gezien had. Ze hadden niets van wat ik wilde.. dus moeten het dringend eens uitbrengen in België!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed! Hoop dat ik die weldoener dan ook tegenkom! :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ooit een face wash van Origins gehad, en die rook ook ongelooflijk lekker! De scrub ziet er ook aangenaam uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zien er mij echt heel leuke producten uit en dat ze zo groen zijn vind ik echt geweldig!
    Ik heb zelf nog niets van Origins geprobeerd, maar hoop daar snel verandering in te brengen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb er geen ervaring mee... en na het lezen van jouw review wil ik deze best wel eens testen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey! Ik heb goed nieuws- de Origins producten zijn wel degelijk te koop in België. Ik heb namelijk vandaag nog een wasgel en toner voor het gelaat gekocht van Origins bij een winkel van Estée Lauder! Of dit in andere winkels te koop is, weet ik echter niet ...
    Dorien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb een wasgel "deep pore cleanser no oil" gekocht bij de company store van estee lauder. Top product als je last van acne hebt. Helaas geraak je in die winkel niet zomaar binnen. Misschien met z'n allen Estee lauder bestoken met meils om het in Belgie te verkopen want zij fabriceren het.

    BeantwoordenVerwijderen