Review: L'Occitane Crème Mains Lavande

maandag, maart 14, 2011

Deze kleine tube Crème Mains Lavande van L'Occitane hebben jullie hier zeker al zien voorbijkomen, hij zat samen met nog enkele andere leuke L'Occitane producten in een mooie grote doos die ik kreeg als kerstgeschenk.



L'Occitane omschrijft Crème Mains Lavande als een luchtige hydraterende handcrème met de heerlijke geur van lavendel die de handen voedt zonder een vettig laagje achter te laten. Net wat ik nodig heb want ook al voelen mijn handen kurkdroog aan, een handcrème moet voor mij onmiddellijk in de huid trekken, anders blijft hij gewoon aan de kant liggen.


Zoals jullie hier kunnen zien heeft de tube een draaidop, welke ik persoonlijk heel onhandig vind. Een flip top sluitsysteem had hier beter geweest. Dit onhandig sluitsysteem geldt trouwens niet alleen voor de mini tubes maar ook voor de grotere, normale versie.

Over de textuur van de handcrème ben ik dan weer wel tevreden. Hij voelt enorm licht aan en trekt ook onmiddellijk in de huid zonder kleverig of vettig te zijn. Een prima handcrème dus, al kan de textuur voor mensen met extreem droge handen te licht zijn.

De handcrème ruikt naar lavendel en daar moet je gewoon van houden. Persoonlijk ben ik gek op lavendelgeur, al moet ik er wel bij vermelden dat de geur een heel klein beetje tegenviel. Zo ruikt de crème bij het aanbrengen heel intens, maar na verloop van tijd is er van de lavendelgeur niet veel meer te merken. Dat is natuurlijk niet zo erg maar misschien wel het vermelden waard.



















Pluspunten:
- frisse, luchtige textuur
- wordt onmiddellijk in de huid opgenomen
- laat geen vettige laag achter


Minpunten:
- niet voedend genoeg voor extreem droge handen
- onhandige draaidop



Conclusie:
Een fijne hydraterende handcrème voor dagelijks gebruik. Heb je extreem droge handen dan ga je best op zoek naar 'zwaarder geschut'.


Hebben jullie al een handcrème van L'Occitane gebruikt?



L'Occitane Crème Mains Lavande
Prijs: 6,00 euro - 30 ml




5 reacties

  1. Lijkt me een fijne handcrème voor zo even tussendoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vreemd genoeg zijn de grote en kleine variant totaal verschillend in textuur. De kleine tubes hebben een heel vloeibare textuur, terwijl de grote tube heel stevig spul erin hebben.
    Heb wel nog nooit de kleintjes geprobeerd, enkel de grote.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou echt van de handcrèmes van de L'Occitane, ik vind ze allemaal goed intrekken (ik haat het ook als mijn handen vettig blijven) en de geuren zijn geweldig.
    Maar dit soort tubes vind ik echt niet leuk. De draaidop is onhandig en ik krijg ook altijd kleine gaatjes in de tubes na verloop van tijd (jammer want dan kan hij niet meer mee in de handtas). Daarom koop ik meestal de plastic tubes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb er ook 1tje van L'Occitane, en ja die draaidop is niet zo handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. L'Occitane handcrèmes zijn zo fijn! Maar idd een lastige dop!

    BeantwoordenVerwijderen