Review: Kiehl's Abyssine Eye Cream +

dinsdag, februari 01, 2011





Vanaf een bepaalde leeftijd is een goede oogcontourcrème van groot belang! Sinds mijn achttiende al smeer ik elke dag trouw een oogcrème, iets wat ik nu als jonge dertiger trouwens nog altijd doe! ;-)

In het verleden heb ik al heel wat oogcrèmes opgemaakt, uiteraard zijn daar ook enkele favorieten uit voortgevloeid. Maar als echte addict sta ik natuurlijk ook altijd te springen om iets nieuws te proberen, weetjewel!

Bij Kiehl's hebben ze voor elk wat wils, een oogcrème die hydrateert, wallen en kringen reduceert, verstevigt of eentje die werkt op de huidveroudering. 




Abyssine Eye Cream + van Kiehl's is een oogcrème die eigenlijk bedoeld is om de eerste fijne rimpeltjes aan te pakken, ideaal voor mij dus! ;-). Zijn zachte formule zorgt ervoor dat de oogomtrek gehydrateerd wordt en vroegtijdige huidveroudering helpt tegen te gaan.  




Ik vind de textuur echt aangenaam, beetje gel/crème en voelt helemaal niet vettig aan. Zoals bij de meeste oogcrèmes is een heel klein beetje product (rijstkorrel) echt voldoende voor beide ogen, anders loop je weleens het risico dat het moeilijk in de huid trekt en als het ware op de huid blijft liggen.

Het fijne aan de Abyssine Eye Cream + is dat hij helemaal geen parfum bevat, iets wat gevoelige ogen zeker weten te waarderen!  Vroeger had ik al eens last van droge plekjes onder de ogen en het lijkt er precies op dat die volledig zijn verdwenen. Hydrateren doet deze oogcrème dus zeer goed en ik ben ervan overtuigd dat hij op lange termijn ook werkt tegen fijne rimpeltjes!





Pluspunten:
- aangename gel/crème textuur
- niet geparfumeerd
- zuinig in gebruik
- voelt niet vettig aan
- prima prijs-kwaliteitverhouding


Minpunten:
- bevat geen zonnebeschermingsfactor
- misschien iets minder hygiënische verpakking


Conclusie:
Ik vind de Kiehl's Abyssine Eye Cream + een echte aanrader, zeker voor wie op zoek is naar een oogcrème die goed hydrateert en op de eerste fijne rimpletjes werkt!  


Wat denken jullie ervan? Welke ooggel/crème gebruiken jullie?



Kiehl's Abbyssine Eye Cream+
Prijs: 39,00 euro - 14 ml


Verkrijgbaar bij:
- Kiehl's Antwerpen - Lombardenvest 80
- Kiehl's  Gent - Koestraat 18
- Senteurs d'Ailleurs Brussel - Louizalaan



6 reacties

  1. Ik ben er ook heel erg tevreden over! :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt wel leuk, een goede hydraterende crème is toch wel altijd een pluspunt!
    Ik gebruik nu 1 van Yes to carrots en daar ben ik wel tevereden over, maar ik ga volgende keer toch op zoek naar een andere om te proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben de laatste tijd ook steeds meer aan het denken om een oogcrème te gaan gebruiken. Momenteel gebruik ik een crème van Avène die mijn dermatoloog heeft aangeraden om rond mijn ogen te gebruiken, aangezien ik een geïrriteerde huid heb daar op dit moment. Maar ik zal één deze weken eens bij Kiehl's moeten binnenspringen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er goede oogcrème uit, fijne substantie enzo. Ik gebruik graag de Clinique All About Eyes en ook de Estée Lauder Advanced Night Repair heb ik in het verleden al eens geprobeerd en goed bevonden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik gebruik ook een Kiehl's oogcrème! Die met avocado! Ook erg fijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik gebruik ook oogcrème, ik vind het zeer belangrijk om daar vroeg mee te beginnen, want je moet rimpels voorkomen en niet wegstrijden. Ik gebruik er eentje van diadermine

    BeantwoordenVerwijderen