Review: L'Oréal Professionnel Fiberceutic Intra-Cyclane

maandag, februari 07, 2011





Ons haar krijgt het soms zwaar te verduren! Chemische behandelingen zoals kleuringen, permanenten, maar ook het dagelijks gebruik van föhn of stijltang kan het haar zwaar beschadigen. L'Oréal Professionnel biedt met Fiberceutic een professionele oplossing voor vrouwen met uitgeput haar.

Voor het eerst past L'Oréal Professionel met Fiberceutic een haaropvullende techniek toe die helemaal is geïnspireerd op de esthetische geneeskunde.

In het gamma Fiberceutic zien we zowel producten voor thuisgebruik maar ook verzorgingen die als een behandeling bij de kapper wordt uitgevoerd. 
Zo is er de Force Vector Shampoo: een versterkende shampoo voor kwetsbaar haar.
- Fiberceutic Haaropvullend serum: een behandeling die door de kapper wordt aangebracht
- Fiberceutic Haarverzegelende verzorging (voor fijn of dik haar): verzorgt, herstructureert en verstevigt de vezels zonder het te verzwaren.

- Fiberceutic Haaropvullend masker: zorgt voor de wederopbouw van de haarvezel. Dit haarmasker bestaat in twee verschillende formules, eentje voor fijn haar en één voor dik haar.

Mijn haar is fijn en ook wel fragiel. Door de regelmatige kleuringen en het veelvuldig stijlen zijn enkele goede verzorgingsproducten zeker welkom, naar dit haarmasker was ik dus superbenieuwd!





Ik testte het Fiberceutic Haaropvullend masker voor fijn haar en was meteen verliefd op de formule ervan! Die is heel dun en daardoor ook makkelijk egaal op het haar te verdelen. Meestal laat ik een haarmasker zo'n vijftal minuutjes inwerken en ook hier is dat ruim voldoende. Mijn haar voelde onmiddellijk zacht en glas aan maar toch stevig. Vaak maken andere haarmaskers je haar wel zacht en glad maar valt het nadien ook echt plat op je hoofd, daar hoef je bij dit haarmasker dus niet voor te vrezen!

Na het Fiberceutic Haaropvullende masker te hebben gebruikt had ik de indruk dat het brushen veel makkelijker ging. Mijn haar voelt niet alleen zachter en gladder aan, het voelt ook echt steviger aan!






Pluspunten:
- aangename, lichte textuur
- spoelt makkelijk uit
- maakt het haar niet zwaar


Minpunten:
- vrij sterk geparfumeerd
(geur is niet onaangenaam maar blijft vrij lang hangen vind ik persoonlijk)


Conclusie:
Wat mij betreft is het Fiberceutic haarmasker zeker een aanrader!


Fiberceutic Intra-Cyclane haaropvullend masker is enkel verkrijgbaar bij de L'Oréal Professionnel kapsalons en bestaat in 2 versies: fijn of dun haar
Prijs: 19,72 euro - 200 ml





6 reacties

  1. Dat klinkt als een goed middeltje voor mijn fijn haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk dat het maseker zo goed zijn werk doet! Ik zou het wel niet kunnen gebruiken met mijn dik haar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Imelda: Er is ook een versie voor dames met dik haar! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt goed, ik gebruik nu niet echt kleuringen, stijltang ed in men haar...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik gebruik nu sinds een week het masker voor fijn haar omdat ik mijn haar in het afgelopen jaar vaak gekleurd had en het minder mooi geworden was daardoor en het is echt geweldig spul, mijn haar voelt gelijk al steviger aan, ziet er dikker en voller uit en glanst zoveel meer. Ik doe tijdens iedere wasbeurt (na het wassen met shampoo) een klein beetje in mijn haar (halflang) en laat het 5 minuten inwerken, daarna spoel ik het heel goed uit met lauw water. Is overigens heel simpel te bestellen (en nee, dit is GEEN reclame) bij haarshop.nl, daar heb ik het heel recentelijk ook besteld en ging perfect.

    BeantwoordenVerwijderen