Review: LUSH Iced Wine Shower Jelly

woensdag, december 08, 2010























Deze heerlijke Iced Wine Shower Jelly ligt ondertussen al eventjes in de winkels en maakt deel uit van de Lush kerstcollectie. Heel wat Shower Jelly's zijn gedurende het hele jaar verkrijgbaar maar deze Iced Wine heeft Lush dus speciaal voor de kerstdagen uitgebracht.

Lush omschrijft de Iced Wine Shower Jelly als een fruitige jelly voor bad en douche op basis van grapefruit, bergamot en buchu. Je kan er niet alleen je lichaam maar ook je haar mee wassen!

Ijswijn wordt in Canada gemaakt door het plukken van bevroren druiven. Het heeft een sterke maar fruitige geur die we gebruikt hebben in onze douche jelly. Deze jelly bevat grapefruitoliën bergamot voor verfissing, samen met buchu-olie voor een tropische toets. Bevries het voor een verkwikkend jasje zodat je goed wakker wordt op een koude winterochtend. Vegetarisch







Je kan de Iced Wine Shower Jelly gebruiken onder de douche of in bad. Persoonlijk vind ik het aangenamer om hem in bad te gebruiken. De jelly heeft een nogal glibberige textuur en onder de douche vind ik dit toch maar een geknoei. Ik moet eerlijk toegeven dat ik toch wel eventjes heb zitten nadenken hoe ik het product nu het best kon gebruiken zonder al te veel te knoeien en eigenlijk is het heel eenvoudig.






Ik heb vooraf een stukje van de jelly gesneden (met een keukenmesje), zo heb je precies voldoende product om je hele lichaam mee te wassen. Meer dan dit stukje heb je echt niet nodig, zeker niet in combinatie met een shower puff.

De Iced Wine Shower Jelly schuimt lekker en is een echt plezier om te gebruiken vind ik. Eens ik uit bad kwam had ik niet echt het gevoel dat mijn huid droger aanvoelde al kon ik nadien nog wel een bodycrème gebruiken maar dat had ik eerlijk gezegd ook wel verwacht.

Iced Wine Shower Jelly is wat mij betreft zeker een aanrader! Al moet ik toegeven dat de geur vrij intens is waar je moet van houden. Ik ben dus zeker van plan om zo'n jelly in een andere geur uit te proberen!






Hebben jullie al een jelly van Lush uitgeprobeerd?


Lush Iced Wine jelly is verkrijgbaar in alle Lush winkels (limited edition)
Prijs: 5,95 euro - 100g
       


5 reacties

  1. Oh, klinkt goed!! Ik heb nog geen jelly's gebruikt, ben wel benieuwd naar de geur!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nog geen jellies geprobeerd, omdat ik denk dat het ding uit mijn handen zal glibberen :)
    Iedereen is wel erg enthousiast over deze!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. IK ben wel fan van de jellies van Lush. Inderdaad niet zo evident in het begin, maar wel leuk.

    Ik gebruik ze altijd in combinatie met een puff en gebruik slechts een derde van het product dat op je foto te zien is, gewoon een klein stukje ter grootte van een dikke erwt "afpitsen".

    Ik heb de jellies leren dooradat ik een potje snowshowers gekregen had vorig jaar (bij de weggeefactie in januari: 90 euro gekocht/90 euro aan cadeau's gekregen!). Ik ben verder ook een geweldige fan van Iced Wine (fris maar toch fruitig), maar mijn persoonlijke favoriet is Sweetie Pie (ooit als staaltje gekregen bij een bestelling uit Engeland. Ruikt naar bessen en doet wat denken aan The Comforter...mmm

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook bekend met de shower jelly's!
    Ik heb :

    - Iced Wine
    - The joy of jelly
    - Sweetie pie
    - Woosh

    En ook ik gebruik echt veel minder dan dat jij op de foto laat zien! ;)

    Terwijl ik sta te douchen knijp ik een stukje van mijn jelly af (Klein stukje) en laat de Jelly voor de rest in het bakje zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb de snowshowers van vorig jaar nog, die is ook super! Maar ik gebrui ook een veel kleiner stukje dan jij. :-)

    BeantwoordenVerwijderen