Getest: Kiehl's Imperial Body Balm

maandag, november 22, 2010



Stiekem kijk ik al een tijdje uit naar de dagen waarop het iets kouder wordt en ik mijn lichaam kan trakteren op een rijke lichaamscrème. Eentje die daarvoor prima geschikt is, is de Imperial Body Balm van Kiehl's. Deze rijke body balm hydrateert onmiddellijk zelfs de meest droge huid en beschermt ze zodat ze beter bestand is tegen koude weersomstandigheden. Imperial Body Balm is volgens mij dé perfecte lichaamsverzorging voor tijdens de wintermaanden al kan je hem natuurlijk ook tijdens de zomermaanden gebruiken. De geur is vrij zoet maar zeker niet overheersend en doet mij meteen denken aan een gezellige, warme winteravond. 

Voor de Imperial Body Balm liet Kiehl's zich inspireren op een eeuwenoud Russisch brouwsel. Duindoornbessenolie, squalaan, glycolzuren van honing en fruit en sheaboter zijn maar enkele ingrediënten die deel uitmaken van dit luxueus recept. De Imperial Body Balm belooft niet alleen een zachte, gladde en gehydrateerde huid maar stimuleert ook de celvernieuwing.





De textuur van de Imperial Body Balm doet mij een beetje denken aan boter. Vrij vast maar eens je hem in je handen hebt, smelt hij als het ware op de huid. Laat je vooral ook niet afschrikken door de kleur want die is zeg maar vrij heftig. Maar geen paniek, de balsem bevat heel wat verzorgende ingrediënten waaronder bètacaroteen, en net dat ingrediënt zorgt voor de gele kleur.







Eens je de balsem hebt aangebracht zie je dat hij onmiddellijk in de huid trekt en dat de gele kleur gewoon verdwijnt.

Ik vind de Imperial Body Balm een echte aanrader! Tijdens de wintermaanden kan je huid een luxueuze balsem zoals deze zeker gebruiken!


Pluspunten:
- geeft onmiddellijk comfort
- hydrateert intens zonder plakkerig te zijn, laat geen vettig laagje achter
- stimuleert de celvernieuwing op een natuurlijke manier dankzij de zachte fruitzuren
- heerlijke geur van vanille en kruiden


Minpunten:
- is vrij rijk en daardoor misschien minder geschikt voor tijdens de zomermaanden
- verpakking (niet zo hygiënisch als een tube)



Prijs: 44,00 euro - 240 g


 
Hebben jullie de Kiehl's Imperial Body Balm al gebruikt?



Kiehl's Imperial Body Balm is verkrijgbaar bij:

Kiehl's Store Antwerpen
Lombardenvest 80
2000 Antwerpen

Senteurs d'Ailleurs
Louizalaan 94
1050 Brussel




4 reacties

  1. Ja, ik heb hem nu al een weekje in gebruik! Er komt zeker een review van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt erggg goed! Maar ik denk dat ik die whipped body butter ga halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt veelbelovend!
    Die kleur is wel grappig!

    BeantwoordenVerwijderen