Review: Rituals Mousse au Hammam

maandag, augustus 16, 2010

Toen ik hoorde dat Rituals de Hammam-lijn had uitgebreid met een Mousse au Hammam kon ik niet anders dan naar de winkel rennen om dit product in huis te halen. Ik ben nogal fan van de Hammam-lijn, vooral de Hammam Olive Secret douchegel en het Hammam Delight doucheschuim kunnen mij bekoren. Geen wonder dus dat ik dit product ook eens wilde uitproberen! Rituals omschrijft de Mousse au Hammam als een zachte en luchtige mousse voor gebruik onder de douche. De mousse bevat tevens organische Argan Olie, een ingrediënt dat gekend staat omwille van zijn voedende en revitaliserende eigenschappen. Benieuwd of ik even enthousiast ben over de Mousse au Hammam ? Lees dan vlug verder... De verpakking: De Mousse au Hammam zit verpakt in een matte, donkergrijze tube. Die donkergrijze kleur vind je trouwens ook terug bij de overige producten uit de Hammam-lijn. Om het product te kunnen gebruiken dien je er de hele dop af te draaien, wat ik persoonlijk niet echt handig vind als je onder de douche staat. De textuur: Rituals beschrijft de textuur als een 'luchtige mousse' maar daar ben ik het niet zo mee eens. Zoals jullie op de foto kunnen zien is de textuur vrij dik wat maakt dat het product niet zo makkelijk uit te smeren is. De dikke crème geeft je ook niet echt een aangenaam en fris gevoel zoals een douchegel- of schuim dat kan doen. Nog een minpunt dat ik heb ondervonden is dat je vrij veel product nodig hebt, ook wanneer je een douche puff gebruikt. Tenminste, toch als je helemaal gewassen wil zijn! De geur: De geur van vijgen, daar moet je echt van houden. In het begin kon ik de geur nog wel hebben maar na een tijdje begon het al snel te veel te worden. Ik heb net hetzelfde probleem met de Touch of Hammam bodycrème, beetje dezelfde opvallende geur. Maar dat is persoonlijk, sommige mensen zijn er dol op! Conclusie: Ik loop er niet echt warm voor moet ik zeggen. De Mousse au Hammam is niet echt zuinig in gebruik, heeft een vrij opvallende geur en hydrateert niet meer dan een andere douchegel- of schuim. Zou ik Mousse au Hammam opnieuw kopen? Ik denk het niet, volgens mij heeft Rituals fijnere producten in huis voor onder de douche! Je kan de Rituals Mousse au Hammam kopen bij o.a. Ici Paris XL, Inno of via de Rituals-webshop. Prijs: 8,50 euro voor 200 ml

6 reacties

  1. Mm, jammer... Nu weet ik wel dat ik dit niet moet kopen! Ik erger me ongeveer aan dezelfde dingen als jij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klinkt niet zo super!!
    Ik vind de doucheschuim van de hammam reeks ook wel goed, en wou wel meer spulletjes van die lijn eens uitproberen, maar deze zal het dus niet worden!!
    Goed om te weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh jammer! klonk allemaal zo goed! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat je niet helemaal enthousiast bent! Maar goed om te weten voordat ik hem zelf aanschaf :P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed om te weten dat hij niet zo in de smaak valt voordat ik hem zelf ga aanschaffen! De douchegel en schuim heb ik wel in mijn bezit en vind ik echt heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In een andere review had ik gelezen dat wanneer het product in contact komt met water wél in een luchtige mousse verandert?

    BeantwoordenVerwijderen