Comparison: OPI Pink Flamenco vs. Catrice Hot or Not?

maandag, augustus 09, 2010



Enkele weken geleden was ik uitgenodigd voor het verjaardagsfeestje van mijn nichtje en aangezien zij helemaal weg is van alles wat roze is, stak ik dit mooie kleurtje 'Hot or Not?' van Catrice samen met nog wat andere roze spulletjes in haar pakje.

Het viel mij meteen op dat dit lakje best goed leek op mijn roze OPI-lakje uit de Espana collectie, 'Pink Flamenco'. Meer zelfs, volgens mij lijkt 'Hot or Not?' van Catrice als twee druppels water op 'Pink Flamenco' van OPI!
Ik kon het dan ook niet laten om voor jullie de vergelijking te maken!
Een vergelijking waar zowel mijn nichtje als ik heel benieuwd naar waren...






Op mijn pink- en ringvinger zien jullie 'Hot or Not?' van Catrice en op de overige zien jullie 'Pink Flamenco' van OPI. Wat vinden jullie? Ik vind het kleurverschil tussen de twee echt heel miniem, al is 'Hot or Not?' van Catrice misschien net iets warmer is terwijl 'Pink Flamenco' van OPI iets koeler oogt.

Beide lakjes zijn dus vrij identiek van kleur, maar hoe zit het met de kwaliteit ervan?

Ik vind de lakjes van Catrice prijs/kwaliteit zeker ok! Bij OPI had ik misschien meer de indruk dat de textuur iets fijner was met als gevolg dat deze makkelijker lakt én droogt.

Ben je van plan om deze kleur vaak te dragen en wil je wat dieper in je geldbeugel tasten dan zou ik zeker OPI 'Pink Flamenco' aanraden. Is het slechts een kleurtje voor af en toe dan is 'Hot or Not?' van Catrice volgens mij een goed alternatief!







Je vindt 'Hot or Not?' van Catrice bij Kruidvat voor 2,49 euro.
'Pink Flamenco' van OPI is verkrijgbaar bij o.a. Instant Spa en kost 13,95 euro.


10 reacties

  1. Het kleurverschil is dat toch extreem miniem want ik zie het niet! :-)
    Goede dupe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke vergelijking, ik zie inderdaad geen kleurverschil :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, deze zijn echt identiek!!
    Heel leuk kleurtje!!
    Hoe zit het met de houdbaarheid van de twee, welke bleef het langste zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goeie dupe! ik zag het verschil niet zenne... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het is altijd leuk om een goede dupe te vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje, wat een goede dupe! Op de foto's zie ik echt geen verschil..!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je moet het wel durven, maar de kleur is kicken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. geweldige kleur voor in de zomer! En zeker weten een goede dupe want het verschil zie ik niet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Petra: De houdbaarheid is ongeveer gelijk, al houdt OPI wel wat langer. Een lichte voorsprong voor OPI dus! :-)

    BeantwoordenVerwijderen