Rijsel shopping haul!

woensdag, juli 28, 2010


Euralille (bron)


Zo'n twee keer per jaar ga ik naar Rijsel (Lille) om te shoppen, oké soms ook wat vaker en afgelopen zaterdag was het weer zover!
In Rijsel vind je vooral heel wat cosmeticamerken die je bij ons niet vindt.
Denk maar aan Bobbi Brown, Too Faced, Urban Decay, NARS,...
Maar ook een bezoekje aan één van de vele parapharmacies mag je niet overslaan! Hier vind je tal van apothekersmerken zoals Avène, La Roche-Posay, Roc en Vichy aan een vaak veel voordeligere prijs dan bij ons!

Maar los van dat allemaal blijft Rijsel natuurlijk ook een heel aangename en gezellige Franse stad. Wanneer ik in Rijsel ben ga ik ongetwijfeld even langs bij boulangerie Paul, hier hebben ze namelijk de lekkerste gebakjes! Wisten jullie trouwens dat boulangerie Paul zich sinds kort ook in het Brusselse heeft gevestigd?
Nog enkele aanraders zijn uiteraard Galeries Lafayette en Printemps! Bij het laatste warenhuis kan je sinds kort ook terecht voor de prachtige handtassen van jawel- Balenciaga!

Vele winkelketens zoals ZARA, H&M, en MANGO hebben hier een eigen stek en vind je natuurlijk ook bij ons, mag het ietsje meer zijn neem dan zeker een kijkje bij Galeries Lafaytte en Printemps, absolute aanraders!
Hier vind je mooie stukken van o.a. Chloë, Claudie Pierlot, Joseph, en vele anderen.



Vieux-Lille (bron)

Bezoek zeker ook eens het oude stadsgedeelte, Vieux Lille omwille van de leuke boetiekjes!


Op naar de aankoopjes!



Bij Galeries Lafayette kocht ik deze twee kleurtjes oogschaduw, Flesh en Shell. Beide neutrale, nude kleurtjes maar wel heel mooi!




Havaianas teenslippers, ik heb ze ondertussen al in alle kleuren denk ik maar ik had toen zo'n ongelooflijke pijnlijke voeten dat ik er nog maar een paartje heb bijgekocht!
OPI-lakje Shorts Story en Sinful Colors lakje Pinky Glitters (geschenkje voor nichtje)




Kiehl's Facial Fuel Energizing Moisture Treatment For Men en
Kiehl's Abyssine Eye Cream+


Jullie zien het, ik ben heus niet de enige Kiehl's fan in huis!
Mijn vriend is namelijk dol op de Facial Fuel Energizing Moisture Treatment.
Voor mezelf bracht ik de Abyssine Eye Cream mee, een oogcrème die beschermt tegen vrije radicalen en fijne lijntjes vermindert.




Dit schattige topje zag ik bij de lingerieafdeling van Galeries Lafayette en ik was meteen verkocht! Het is een oudroze topje met taupe kleurige afwerking, past trouwens prima bij het OPI-lakje Tickle My France-Y!

Reviews over de producten mogen jullie zeker nog verwachten!

16 reacties

  1. daar wil ik ook nog wel eens shoppen en wat 'n leuke spulletjes heb je geshopt !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke haul!! :) Ik moet ook eens dringend naar Lille!
    Die Havaianas had ik onlangs besteld bij Snapstore, maar ze waren een beetje te klein. Ik zit zo tussen twee maten in. :( Dus teruggestuurd!

    En mijn mama is een HUUUUGE fan van de Kiehl's oogcream! Dus goede aankoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne aankoopjes! Ben nog nooit in Rijsel geweest, toch eens werk van maken.
    @ It-Girl: Ja, Havaianas vallen wat kleiner uit, heb ik de indruk. Ik had ze ook online besteld en het was nipt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke haul! Ik wil ook wel eens naar rijsel! Lijkt me leuke shoppingstad! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke aankoopjes, nu wil ik ook naar Lille. Kost dat veel met de trein?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. waaw superleuke dingen heb je gekocht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rijsel is leuk hé om te shoppen? Van mij is het weeral een jaar geleden dat ik er was :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, superleuke aankoopjes!! En wat een leuke winkel daar... Ik wil er ook naartoe ;)

    Petra x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ooo, wat een leuke buys!
    Opi nagellak lijkt me echt mooi!
    En de lafayette is altijd goed ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben nog nooit in Rijsel geweest maar ik wil er zeker dit jaar nog eens gaan shoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, jij bent zeker goed geslaagd! :D:D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow hele leuke dingen heb je gekocht zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Kira: De prijs voor een treinticket is heel verschillend. Zo is het bv. veel goedkoper om tijdens het weekend naar Rijsel te gaan i.p.v. tijdens weekdagen. Ook jongeren genieten vaak van een goedkoper tarief.

    Je vindt heel wat info terug op de website van de nmbs. Over de tarieven vanuit Nederland heb ik echter geen informatie :D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja inderdaad Lille is super leuk en gezellig en mooi! Maar Bobbi Brown hebben we heus wel in Antwerpen hoor! Dit zal ik al jaren in die parfumerie aan de "bijna Groenplaats" (shame on me dat ik niet meer weet hoe de straat heet, schoenenmarkt of zo) En inderdaad Paul is super leuk, kwam het toevallig tegen in Brussel vorige week en ben daar een overheerlijke macaron gaan eten! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Printemps hebben ze ook in België ! In Sint Niklaas.. Kweet niet of dat ver is voor jou? Het is in de Stationsstraat in St Niklaas.
    Groetjes !! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik ga deze zomer daar naar toe voor 3 weken:) ik ga elke zomer daarnaartoe

    BeantwoordenVerwijderen