Geshopt: zonneproducten!

donderdag, juli 01, 2010




Het belooft een hete zomer te worden, zoveel is duidelijk!
Jezelf goed beschermen tegen de schadelijke UV-stralen is dan ook geen overbodige luxe. Dermatologen kunnen het niet genoeg herhalen, beschermen blijft belangrijk want overmatig zonnebaden kan zorgen voor vroegtijdige huidveroudering en zelfs huidkanker!

Toch zijn zonnestralen niet al kommer en kwel, UV-stralen zijn namelijk essentieel voor de aanmaak van Vitamine D en mits goed gedoseerd hebben zij een ontstekingsremmende werking op de huid.

Mijn vriend en ik hebben nog geen echte vakantieplannen, al droom ik stiekem wel van een weekje Sicilië of Sardinië!
Ik kocht alvast enkele zonneproducten voor het gezicht en lichaam want ook al wordt het 'thuisblijven', ook dan moet er gesmeerd worden!



Poes is natuurlijk ook weer van de partij...



La Roche-Posay Anthelios Fluide Extreme SPF 20

Zonnecrème voor het gezicht met een ultralichte niet-vettige textuur.
Bijzonder aanbevolen voor een gevoelige, normale tot gemengde huid.
Vrij van parfum en parabenen en niet-comedogeen.
Prijs: 17,50 euro voor 50 ml




Avène Protection Modérée Spray SPF 20

Mijn lichaam bruint al iets makkelijker. Toch is een beschermingsfactor 20 geen overbodige luxe, zeker tijdens de eerste dagen!
Deze zonnespray is echt superhandig in gebruik. Het is een niet-vette spray die eveneens geschikt is voor een gevoelige huid.
Vrij van parabenen en niet-comedogeen.
Prijs: 21,00 euro voor 200 ml




Clarins Gel-Crème Solaire Fondant Faible Protection SPF 10

Wanneer mijn huid al aan de zon is gewend, stap ik over op een product met een lagere beschermingsfactor.
Deze gel-crème is echt heel fris! Hij is absoluut niet vettig of kleverig en bevat ook nog Aloë Vera en Vitamine E die je huid kalmeren en hydrateren.
De zonneproducten van Clarins ruiken bovendien erg lekker en voor het lichaam kan ik al eens een geparfumeerde versie verdragen.
Prijs: 22,00 euro voor 200 ml


Leuk weetje: bij aankoop van 2 Avène-zonneproducten ontvang je momenteel bij de apotheek een mooie strandtas!


De producten van La Roche-Posay en Avène zijn verkrijgbaar bij de apotheek.
Clarins is verkrijgbaar bij o.a. Ici Paris XL


4 reacties

  1. Leuk!
    Die van la roche possay heb ik ook nog gehad en vond ik supergoed!

    Petra x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb die van La Roche-Posay in 30 en ik vind hem te waterig. Beetje moeilijk om goed aan te brengen. Biedt blijkbaar wel de beste gezichtsbescherming die er op de markt is door het ingredient Mexoryl. Maar ik vond mijn Clinique City Block toch fijner...

    BeantwoordenVerwijderen