Review: Kiehl's Lip Balm

vrijdag, april 23, 2010

Een tijdje geleden konden jullie deelnemen aan mijn allereerste winactie. De winnares van deze wedstrijd was lezeres Eva, zij won een lippenbalsem van Kiehl's! Toen Eva had vernomen dat ze had gewonnen stelde ze spontaan voor om een review te schrijven over de Kiehl's lippenbalsem nadat ze hem voldoende had kunnen testen. Benieuwd naar wat Eva van de lippenbalsem vond? Kijk dan snel verder! De review: Sommige mensen kunnen geen 2 minuten zonder sigaret, anderen zitten de hele dag aan het nagelbijten... maar ik behoor tot een hele andere categorie... Ik kan namelijk niet zonder lippenbalsem! In de auto, op mijn nachtkastje, in mijn handtas... overal heb ik wel een exemplaar liggen om mij die gedroomde hemels zachte lippen te bezorgen. Ik was dan ook heel blij toen ik te horen kreeg van Eva (ja mijn naamgenote) dat ik de Kiehl’s Lip Balm had gewonnen. Hieronder ga ik jullie zo goed mogelijk mijn bevindingen proberen te beschrijven. Verpakking: Wat mij als eerste opviel was de typische Kiehl’s verpakking, namelijk een witte tube met zwarte letters. Ik had al veel over Kiehl’s gehoord en gelezen, maar dit was de eerste keer dat ik een productje van hen gebruikte. Dat de lippenbalsem een SPF van 4 bevat, is natuurlijk ook mooi meegenomen. De tekst op de verpakking vermeldt: “Temporarily protects and helps relieve chapped or cracked lips. Helps protect lips from the drying effects of wind and cold weather. Apply liberally, and allow an excess of the balm to be absorbed”. Duidelijk: dit is een lippenbalsem voor de heavy droge lipjes. (= en voor zware verslaafde types zoals ik dus) :-) Gebruik: De tube heeft een draaidop, maar geen applicator. Dit is volgens mij het enige nadeel aan de lip balm. Hierdoor moet je het product op je vinger aanbrengen en dan op je lippen, niet echt hygiënisch vind ik. Maar niet wegklikken... vanaf nu niks meer dan lof... Als je op de tube knijpt komt de dikke balsem naar buiten, de consistentie doet me eigenlijk veel denken aan vaseline. De gel is dus geurloos en doorzichtig/geelachtig van kleur. Het product zelf smeert aangenaam op de lippen en blijft lang zitten. Ik heb dus de smaakloze variant, maar hij bestaat ook in 6 smaken (volgens de Kiehl’s website): kokos, vanille, mango, peer, cranberry en munt. Mmm... ik begin al te watertanden bij deze opsomming :-) Voor ieder wat wils dus. Eigenlijk kan ik deze review makkelijk samenvatten: Positief: - De lippenbalm voelt aangenaam aan op mijn lippen - SPF 4 (we willen ten alle kosten vroegtijdige rimpels vermijden girls) - Blijft behoorlijk lang op mijn lippen (ik schat zo +/- 1h30 – maar ik had mijn uurwerk niet bij de hand) - Kiehl’s is proefdiervrij - En het belangrijkste van al: zachte lippen na gebruik! Enig minpuntje dat ik kan bedenken is het gebrek aan applicator. Besluit: Missie geslaagd! Ik hoop dat jullie veel plezier hebben beleefd aan deze review. Bij deze wil ik Eva nog eens bedanken voor de leuke winactie en haar nog veel succes toewensen met haar blog ! Bijdrage voor Eva's Beautyblog door: lezeres Eva

2 reacties

  1. Leuke review hoor! :)
    Ik ben ook zo'n verslaafde! In elke tas, zak en jas kan je lipglossen of lipbalsems vinden :p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke en goede review! klinkt fijn! ik ben ook zo'n lipbalsem fan hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen