MAC Mineralize Skinfinish Natural - Medium vs Medium Plus

vrijdag, april 09, 2010

Voor wie Mineralize Skinfinish Natural van MAC nog niet kende, MSF is een poeder dat je alleen kan gebruiken of over je foundation om die te fixeren. Ik gebruik hem dagelijks in combinatie met de MAC Kabuki brush 182, wat zorgt voor een mooie, natuurlijke dekking. Mineralize Skinfinish Natural is er in tal van kleuren, maar om de juiste kleur te vinden is het toch raadzaam om een bezoekje te brengen aan een MAC MUA. Vroeger gebruikte ik de MSF in de kleur 'Medium' en alhoewel ik het eigenlijk altijd al heb gedacht, 'Medium' is een beetje te licht voor mijn huidskleur. Maar toen de MSF's uitkwamen kon je slechts uit enkele tinten kiezen. Dat maakte dat 'Medium' toen de beste keuze was voor mij. Ondertussen heeft MAC niet stilgezeten en sinds enkele jaren hebben ze het MSF assortiment aangevuld met nog meer kleuren. Toen ik onlangs bij MAC was vroeg ik dan ook naar een iets donkerdere kleur en de MUA raadde mij 'Medium Plus' aan. Toen ik de kleur in het doosje zag dacht ik meteen dat hij veel te donker ging zijn maar eenmaal aangebracht moest ik de MUA toch gelijk geven. 'Medium Plus' stond me gewoon beter! De MSF in 'Medium' maakte me bleekjes en gaf me soms een beetje grauw teint. Ik merk echt wel dat 'Medium Plus' me beter bevalt, de kleur is warmer en ook ietsje donkerder maar toch niet té. Op deze foto zie je links de kleur 'Medium' en rechts 'Medium Plus'. 'Medium' is duidelijk lichter en iets rozer terwijl 'Medium Plus' iets warmer van kleur is. Ik gebruik de MSF in 'Medium Plus' nu al enkele weken en ben er heel tevreden mee, zeker nu met de zomer in aantocht is 'Medium Plus' de perfecte kleur voor mij! Info: MAC Cosmetics Prijs: 25,00 euro

14 reacties

  1. Dekt die een beetje als je hem alleen draagt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb hem in medium en is net op! :-( ik gebruikte hem elke dag om mijn fdt mee te setten, maar deze kan ook prima als je een lichte dekking wil :-) ik ga hem snel weer kopen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het kleurverschil is wel erg duidelijk! Ik vraag me altijd af of dit over foundation niet te zwaar is? Of is het heel los/fijn poeder eens aangebracht?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Ann: Hangt een beetje af welke borstel je gebruikt. Zonder foundation gebruik ik hem met de kabuki brush, dekt iets meer.

    Met een grote, lossere kwast geeft hij een transparanter resultaat vind ik.

    @Marijke: Ja, hij is echt super hé én een aanrader voor onze gevoelige huid!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @PP: Nee hoor, ik heb al verschillende poeders van MAC gehad en deze vind ik toch wel het lichtste van textuur. Hij is transparant, niet té mat, eerder een beetje satijnachtig dankzij de mineralen. Ik draag zowiezo niet veel FDT maar als ik dat doe dan vind ik het resultaat mooier met een grote kwast aangebracht. Met de kabuki 'buff' je het poeder als het ware in je huid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw je bent zuinig met je MSF. Ik gebruik die zonder foundation en na 3 maanden ziet de mijne eruit zoals die oude van jou:) Ik gebruik het ook met een kabuki.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is dan een soort van los poeder dat je over je foundation aanbrengt, dat toch wel wat kleur afgeeft? Blijft het dan langer mat? Zorgt het dan niet voor verstoppingen, want mijn dermatologe zei me vroeger dat ik geen los poeder mag gebruiken omdat je zo alles afdekt en dan krijg je er uitslag van?
    Vind het precies een goed product, maar toch even deze vraagjes voordat ik het zou kopen... Bedankt alvast

    Petra x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Petra: Het is een 'gebakken' minerale poeder in geperste vorm. Het geeft een beetje kleur maar is toch vrij transparant. Ik vind dat hij mooi egaliseert en vooral niet té mat is. Heb nog geen verstopte poriën gehad hiermee. Als je wil mail ik je de ingrediëntenlijst eens door, mijn dermatologe heeft ze alvast goedgekeurd! ;D
    Als je bij MAC bent zou ik hem zeker eens proberen, het zal je niet spijten! ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze staat ook op mijn verlanglijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De poeder die ik nu gebruik is toch bijna op, het wordt tijd dat ik deze ga proberen! denk dat ik ook medium of medium + moet hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aaaah zo'n MSF Wil ik echt al heel lang! Zien er echt prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt voor de uitleg! Als je dermatologe het goedgekeurd heeft is het zeker het uittesten waard voor mij ;) Veel ga ik niet uit de ingredienten kunnen maken wat ik wel of niet kan gebruiken!
    Ga ik me zeker aanschaffen, bedankt voor de tip en de uitleg

    Petra x
    ♥sprinkles on a cupcake♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik heb medium dark, maar die is eigenlijk voor mij in de zomer goed, niet in de winter. maar is echt een fijn product

    BeantwoordenVerwijderen