Review: LA ROCHE-POSAY Physiological Ultra-fine Scrub

woensdag, maart 31, 2010




Elke dag wordt ons gezicht blootgesteld aan schadelijke invloeden van buitenaf, denk maar aan luchtvervuiling, zonnestralen,... Talg, vuil en bacteriën hopen zich op en kunnen de poriën verstoppen.
Daarom is het verstandig om je gezicht regelmatig te scrubben.

Voor de gevoelige huidjes onder ons heeft La Roche-Posay sinds kort een zeer zachte scrub ontwikkeld.
Ik heb voor jullie de Physiological Ultra-fine Scrub getest en dit is wat ik ervan vond.





Laten we het eerst even over de textuur hebben.
Zoals jullie op de foto kunnen zien is dit een gel scrub, wat ik persoonlijk altijd fijner en frisser vind. De scrub bevat gemicroniseerde diatoompoeders en polyethyleendeeltjes, hier dus geen grove korrels maar fijne minuscule deeltjes die er als het ware voor zorgen dat de huid perfect wordt gereinigd zonder ze te irriteren.

Je kan de scrub best aanbrengen op een natgemaakt gezicht waarbij je zachte ronddraaiende bewegingen maakt, zorg er ook voor dat je de oogomtrek vermijdt. Ik vond de scrub lekker ruiken, niet opvallend maar toch een lichte frisse geur. Hij voelde zeer prettig aan, de scrubdeeltjes zijn ook precies fijn genoeg voor mijn gevoelige huid. Al moet ik wel toegeven dat mijn huid na gebruik een klein beetje gloeide en toch wat rood zag.

Al bij al vind ik dit best wel een goede scrub voor een gevoelige huid, bovendien maakte hij mijn huid superzacht! Heb je echter net zoals ik een zeer gevoelige huid dan zou ik aanraden om hem zeker niet te vaak te gebruiken, 1 of 2 maal per week volstaat.





Ook benieuwd naar deze scrub?
La Roche-Posay Physiological Ultra-fine Scrub is sinds kort verkrijgbaar bij de apotheek.
Prijs: 12,90 euro voor 50 ml

Info: La Roche-Posay



4 reacties

  1. Lijkt me een goede scrub. Ik gebruik mijn scrub sowieso slechts 1 of 2 keer per week, ook al heb ik zelf niet echt een heel gevoelige huid. Denk dat het niet goed is om dat meer te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klinkt fijn maar heb hier nog 2 scrubs staan dus die maar eerst opmaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Marijke: haha, dat is bij mij soms ook zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, leuk om te weten dat ze deze hebben bij de apotheek. Ik gebruik heel wat producten van la roche posay en ben er wel tevreden over, dus een scrub voor gevoelige huid kan ik zeker gebruiken!!

    BeantwoordenVerwijderen