REVIEW: E.L.F. BRONZER & BLUSH BRUSH

woensdag, februari 03, 2010


E.L.F. ook wel Eyes Lips Face genoemd doet het al jaren goed in de VS, sedert de komst van een E.L.F. webshop in België zijn zij aardig op weg om het ook hier helemaal waar te maken!

E.L.F. is een cosmeticamerk dat niet alleen staat voor trendy producten van hoge kwaliteit, de meeste producten die ze aanbieden kosten amper 1 euro! Er zijn ook producten uit de 'Studio' lijn, de meer luxueuze en professionele lijn van E.L.F., deze kosten ietsje meer (gemiddeld 3,50 euro). Het gamma wordt steeds uitgebreider en dat kunnen wij natuurlijk alleen maar toejuichen! Enkele nieuwigheden uit die 'Studio' lijn zijn ondermeer de Golden Bronzer en de Blush Brush.

Op naar de producten nu!
De verpakking van het bronzing powder oogt zeer mooi en stijlvol, een beetje à la NARS. Maar het is niet alleen de verpakking dat telt, ik was ook benieuwd naar de inhoud ervan!



Ik was aangenaam verrast door de fijne textuur en het opmerkelijke pigment dat deze
bronzer had, hij deed me wat denken aan de MSF's van MAC. In het doosje zitten 4 tinten die je apart kan gebruiken om bv. te highlighten of te shaduwen, ofwel samen voor een gezonde en frisse 'glow'!



De bronzer is verkrijgbaar in 3 kleuren: Golden Bronzer, Cool Bronzer en Warm Bronzer. Aangezien ik een voorkeur heb voor neutrale, naturelle tinten heb ik gekozen voor de Golden Bronzer welke volgens mij de lichtste is.

Bij een bronzing powder hoort natuurlijk ook een gepaste kwast. Ik ging voor de Blush Brush, een ongelooflijk zachte borstel! Ok, ik had hierover al tal van positieve reacties gelezen, maar wou hem toch ook zelf even testen. En eerlijk is eerlijk, deze kwast is ONGELOOFLIJK!!! Hij is superzacht, prikt niet en verliest geen enkel haartje! (wat wel al eens het geval is bij sommige MAC kwasten...)






Alhoewel deze Blush Brush een prima kwast is, zou ik hem minder aanbevelen om de bronzing powder mee aan te brengen. Daarvoor is hij m.i. iets te klein, wel is dit een prima kwast om blush of highlights aan te brengen. Wil je een meer all around brush? Ga dan zeker voor de grotere Complexion Brush, die kan je voor zowat alles gebruiken, losse poeder, bronzer, blush, e.a....

Je leest het al, ik ben echt fan van E.L.F. en kijk er nu al naar uit om de Kabuki brush en de 2-1 lipgloss uit de 'Studio' lijn uit te proberen!


De Golden Bronzer en de Blush Brush kosten elk 3,50 euro en zijn verkrijgbaar in de webshop van E.L.F.



11 reacties

  1. klinkt goed! ik ga binnenkort ook maar eens wat bestellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. E.L.F. is echt zalig hé! Ik moet me altijd inhouden als ik daar begin te bestellen:p Maar ik heb nog niet veel van de studiolijn... Ga ik eens moeten veranderen :p :p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De gewone borstel van ELF vond ik niet zo goed (beetje prikkend), maar ik denk dat hun Studio Line beter is! De zwarte verpakking vind ik ook wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @PP: ik heb ergens gelezen dat de kwasten van de Studio lijn veel zachter zijn. De blush kwast is in elk geval zeeeer zacht! De 'gewone' e.l.f. kwasten heb ik nog niet geprobeerd, en idd de zwarte verpakking oogt bijzonder stijlvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. binnekort toch maar even naar de kwasten kijken dan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben zelf ook al heel lang van plan om wat te bestellen, maar iedereen zegt dat die verzend kosten zo hoog zijn... Weet iemand hoeveel de verzendkosten naar Nederland kosten?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Masja: Voor België bedragen de verzendingskosten 5,95 euro, je pakje wordt gratis verzonden wanneer je een bestelling doet voor min. 75 euro. Ik heb helaas geen idee hoeveel het kost voor Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Na ja, toch bedankt!
    Ik denk dat het dan ook zo rond de 6 of 7 euro zit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw! Klinkt goed =). Wil echt graag wat bestellen bij E.L.F., alleen die verzendkosten =(

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ken die site, geweldig hé!

    Groetjes Melanie
    voor geïnteresseerden: http://melaniesblogje.wordpress.com/
    (over mode, kunst en cultuur!)

    BeantwoordenVerwijderen