MAC Brush Cleanser

woensdag, januari 13, 2010

Make-up kwasten reinigen, we doen het veel te weinig. En toch is het niet onbelangrijk want regelmatig je kwasten reinigen zorgt er voor dat ze langer mooi blijven en bacteriën geen kans krijgen. Reinigen kan met een babyshampoo maar nog beter vind ik het om een speciale kwastenreiniger te gebruiken. Die zijn niet zo duur en de meeste cosmeticamerken hebben er wel eentje in hun assortiment. Er bestaan reinigingssprays, gels, lotions,... noem maar op. Ik heb gekozen voor de MAC Brush Cleanser omdat ik dit product al jaren gebruik en er nog steeds heel tevreden over ben. Het is een waterachtige substantie op basis van alcohol die je kwasten niet alleen reinigt maar ook desinfecteert en verzorgt. Elke 2 à 3 weken je kwasten reinigen is ideaal, maar alles hangt natuurlijk af van hoe vaak je ze gebruikt en wat je gebruikt, zo reinig je een foundationkwast best na elk gebruik. Gebruiken jullie ook een kwastenreiniger of niet?

2 reacties

  1. ik heb ook deze kwastenreiniger, maar ik merk dat ik mijn kwasten nog te weinig was! goed voornemen dus! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik Sunlight zeep, verwijdert alle make-up uit mijn brushes! Zelfs sponsjes zien er zo goed als nieuw uit na een wasbeurtje.

    BeantwoordenVerwijderen